Régi nagy igazság, hogy a közút egyrészt nem versenypálya, másrészt hogy az ott megtett minden méter egy nagy társasjáték része. Hiszen nem csak magunk vagyunk rajta, így tekintettel kell lennünk a közlekedőtársakra is. Akik lehetnek figyelmetlenek a legnagyobb jószándék mellett is – ilyenkor nyilván nekünk kell kivédeni az ő hibájukat. Azonban mindannyian biztosak lehetünk benne, hogy lesz ez fordítva is: eljön a pillanat, amikor a mi bénaságunk következményeitől véd meg a másik fél odafigyelése. Éppen ettől társasjáték az egész – és éppen ezért nem fér bele a közúti közlekedésbe az agresszív viselkedés.
Természetesen nem akarok álszent lenni. Mivel mindennapi életünk mindenféle frusztrációját úgyis le kell valahol vezetnünk, és kevesen vagyunk képesek ezt igazán jól megtenni, úgyis fel fog bennünk menni a pumpa vezetés közben is. Függetlenül attól, hogy négy- vagy éppen két kerék van alattunk. A klasszikus mondás szerint: “ha nem káromkodsz vezetés közben, nem is figyelsz az útra”. Ami persze nem igaz és egy kis ordítozás még lehet hogy bele is fér a zárt autóban vagy éppen bukósisakban. De egymás járművét és testi épségét megrongálni vagy veszélybe sodorni már biztos hogy nem – mindenféle álszentség nélkül.
Londonban történt az alábbi eset, amelyet a motoros sisakkamerájának szemszögéből nézhetünk végig. Az autós kissé figyelmetlenül indult el a parkolóhelyről, így a kétkerekűt vezető kolléga – akinek saját Youtube csatornája van motoros felvételeihez és a Nefarious Geo néven fut – némi irányváltásra kényszerült. Nagy vészhelyzet nem volt, de azért egyből elborult az agya és kihajtotta a Corolla tükrét. Csakhogy ekkor azonnal lefőtt a kávé a sofőrnek is, és hátulról telibe verte a motort.
Mi ebből a tanulság? Motorosként teljesen értelmetlen így lereagálni egy tulajdonképpen átlagos közlekedési helyzetet. Nem forgott veszélyben az élete, hiszen az autós azonnal fékezett és húzta jobbra a Toyotát, amikor észlelte őt. Viszont az általa elkövetett agresszív mozdulat – amely ugyan anyagi kárt pont nem okozott – azonnal olyan válaszra sarkallta a nyilván nem kicsit frusztrált sofőrt, aminek sokkal súlyosabb következménye is lehetett volna. A körülményekhez képest mindketten megúszták: az MT-03 szemre sértetlennek tűnt az incidens után – ellentétben a Corollával, amely lehet hogy nem is saját kerekén távozott.
Neked mi a véleményed a látottakról?
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »