Régi nagy igazság, hogy a közút egyrészt nem versenypálya, másrészt hogy az ott megtett minden méter egy nagy társasjáték része. Hiszen nem csak magunk vagyunk rajta, így tekintettel kell lennünk a közlekedőtársakra is. Akik lehetnek figyelmetlenek a legnagyobb jószándék mellett is – ilyenkor nyilván nekünk kell kivédeni az ő hibájukat. Azonban mindannyian biztosak lehetünk benne, hogy lesz ez fordítva is: eljön a pillanat, amikor a mi bénaságunk következményeitől véd meg a másik fél odafigyelése. Éppen ettől társasjáték az egész – és éppen ezért nem fér bele a közúti közlekedésbe az agresszív viselkedés.
Természetesen nem akarok álszent lenni. Mivel mindennapi életünk mindenféle frusztrációját úgyis le kell valahol vezetnünk, és kevesen vagyunk képesek ezt igazán jól megtenni, úgyis fel fog bennünk menni a pumpa vezetés közben is. Függetlenül attól, hogy négy- vagy éppen két kerék van alattunk. A klasszikus mondás szerint: „ha nem káromkodsz vezetés közben, nem is figyelsz az útra”. Ami persze nem igaz és egy kis ordítozás még lehet hogy bele is fér a zárt autóban vagy éppen bukósisakban. De egymás járművét és testi épségét megrongálni vagy veszélybe sodorni már biztos hogy nem – mindenféle álszentség nélkül.
Londonban történt az alábbi eset, amelyet a motoros sisakkamerájának szemszögéből nézhetünk végig. Az autós kissé figyelmetlenül indult el a parkolóhelyről, így a kétkerekűt vezető kolléga – akinek saját Youtube csatornája van motoros felvételeihez és a Nefarious Geo néven fut – némi irányváltásra kényszerült. Nagy vészhelyzet nem volt, de azért egyből elborult az agya és kihajtotta a Corolla tükrét. Csakhogy ekkor azonnal lefőtt a kávé a sofőrnek is, és hátulról telibe verte a motort.
https://www.youtube.com/watch?v=9QLfKY94Kbg
Mi ebből a tanulság? Motorosként teljesen értelmetlen így lereagálni egy tulajdonképpen átlagos közlekedési helyzetet. Nem forgott veszélyben az élete, hiszen az autós azonnal fékezett és húzta jobbra a Toyotát, amikor észlelte őt. Viszont az általa elkövetett agresszív mozdulat – amely ugyan anyagi kárt pont nem okozott – azonnal olyan válaszra sarkallta a nyilván nem kicsit frusztrált sofőrt, aminek sokkal súlyosabb következménye is lehetett volna. A körülményekhez képest mindketten megúszták: az MT-03 szemre sértetlennek tűnt az incidens után – ellentétben a Corollával, amely lehet hogy nem is saját kerekén távozott.
Neked mi a véleményed a látottakról?
Cimkék:
A Harley-Davidson történetének legnagyobb fejlesztésével rukkolt elő: 2018-ra nyolc vadonatúj Softail modellel sokkolta a motoros társadalmat!
Elolvasom »Nem gondoltuk, hogy a Kawasaki kimarad a réginek tűnő, új technikát rejtő motorok piacáról. Ami a Yamahánál XSR, Hondánál CB1100, az itt Z900RS.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »