Örök téma, hogy az autó vagy a motor megy jobban – annyi összehasonlító videó létezik ebben a témában, mint talán semmi másban. A 2014-es Top Gear Festival Sydney keretén belül azonban egy annyira különleges hármas párhuzamot találtak ki a szervezők, amely így több év távlatából is izgalmas. Mit ér az utcai sportmotor igazi versenyautók ellen? Persze ha én vezetném a motort, nyilvánvalóan semmit – ezért a Fireblade irányítását Casey Stoner gondjaira bízták.
A négy kerekű versenytársakat sem utcai úrvezetők kormányozták: az Ausztráliában népszerű V8 Supercar volánjánál Jamie Whincup, az F1 Red Bull Renault fedélzetén pedig egy bizonyos Mark Webber foglalt helyet. Három igazi ausztrál csúcspilóta csapott tehát össze. A technikák pedig röviden:

Itt már Webber messze elöl a Red Bull Renault-val, Casey pedig keményen tartja a második helyet. Egy darabig…
Az öt körös verseny teljesen korrektül zajlott. A három csúcspilóta által irányított masina felsorakozott a rajtvonalon, majd egyszerre nekilendültek. Casey igen jól kapta el az indulást, így azonnal az élre is állt – ezután azonban leforrázó pillanatok következtek. Nem is elsősorban az ő számára – aligha érte meglepetés -, hanem azoknak, akik egy kicsit is hittek a sportmotor képességeiben. Na de inkább nézzétek meg – az akció 1:40-től indul!
A történtekhez nincs is nagyon mit hozzáfűzni. Jogos persze a kérdés, hogy mennyiben lett volna más a sztori, ha Casey Stoner egy MotoGP masinával áll oda a többiek mellé? Akkor azért vélhetően a Holden V8 nem tudta volna megverni. A befutó alapján így is van némi koreográfia-szaga az egésznek… De az is tény: az utcai sportmotor ilyen szintű autókkal nem tudja felvenni a harcot. Mindenesetre jó kis meccs volt!
Cimkék:
Gyorsasági rekordokról gyakran olvashatunk. De más csúcsok is vannak: válogassunk néhány különlegességet a motoros Guinness világrekordok közül!
Elolvasom »A Marine Turbine Technologies, vagy röviden MTT ezúttal egy 420 lóerős szörnyet épít, a cél a korábbi modell túlszárnyalása
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »