Kína a világ legnépesebb országa, ráadásul mind gazdasági-, mind földrajzi jellemzői is erősítették abban, hogy egészen mostanáig a legtöbb motort eladó ország is volt. De már csak múlt időben, ugyanis 2016-ban India lenyomta. Nem kicsit, hanem nagyon. A második legnépesebb államban a határokon belül ugyanis tavaly több mint 17,7 millió új gyártású motorizált kétkerekű talált gazdára. A szám annak fényében is elképesztő, hogy 1,315 milliárd lakosával lassan ezt az adatot tekintve is világelsők lesznek. Hogy kicsit képbe kerülj a számokat illetően: az állampolgárok számát tekintve 134-szeresen előznek meg bennünket, magyarokat. Abban az esetben, ha nálunk is ugyanannyi lenne az eladott motorok mennyisége a lakossághoz viszonyítva, tavaly úgy 132 ezer fogyott volna. De nem fogyott csak bő kétezer… Ez az eltérés pedig egyenesen sokkoló. Ahogy az is, ha visszaosztjuk az indiai értékesítést a napok számával. Akkor ugyanis az jön ki, hogy kicsivel több mint 48’000 eladás történt – NAPONTA!!! Nézzük meg egy kicsit, mik vezettek oda, hogy világelső lett India.
Az elmúlt hét évben 32 százalékkal nőtt ugyanis az eladások száma. A gazdaság töretlen dinamizmussal fejlődik, azonban az 1,3 milliárd ember döntő része számára egy autó megvásárlása még mindig távoli utópia. Ugyanakkor az úthálózat hatalmas fejlődésen ment át: már a kisebb (ottani viszonyok szerint!) városok külső részein és a vidéki régiókban is szinte mindenhol aszfaltút vezet – ezen a téren óriási volt a változás mostanság. Szintén érdekes tendencia, hogy drasztikusan halad az ország az emancipáció útján. Egy évtizeddel ezelőtt nem volt jellemző, hogy egy nő önállóan közlekedjen motorral – ma azonban egyre inkább elfogadott. A piacnak pedig nagyon sokat számít, ha az ottani hölgy lakosság rákap a közlekedésre. Csak hogy a bevezető párhuzamot folytassuk: ugyanezen időszakban Kínában a gazdaság eljutott arra a szintre, hogy az autópiac van robbanásszerű fejlődésben, a motoroké pedig már esik vissza: ott 2016-ban 11 százalékkal kevesebb motorizált kétkerekűt értékesítettek, mint egy évvel korábban.
Az indiai közlekedési kultúra az utak zsúfoltsága miatt is a motorok körül forog. A forgalomban levő rendszámozott járművek több mint 80 százaléka (!!!) motorkerékpár. Természetesen nem ezerkettes túragépekre kell gondolni: ott a 80-150 köbcentiméteres motorok, mopedek és robogók képezik a kétkerekűek döntő részét. Néhány éve olvashattatok róla, melyik a tíz legnépszerűbb típus arrafelé – a helyzet azóta vélhetően nem változott gyökeresen meg. Így talán még tisztább mindenki számára, miért törekszik annyira az összes gyártó oda, és fejleszt arra alkalmas gépeket. Hiszen a fejlődés India gigantikus piacán vélhetően még nem ért véget.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »