Utolsó előtti napját futotta le tegnap a Dakar Rally mezőnye. “Igazi” napból pedig ez volt az utolsó – ma ugyanis már csak egy rövid, és navigációs feladatokat nem tartalmazó gyorsasági vár rájuk. A 11. szakaszon azonban San Juan és Río Cuarto között még 292 kilométernyi speciált kellett legyűrniük. Ezt is két részletben: az első fele az idei verseny utolsó igazi sivatagi száguldása volt, majd egy hosszú összekötő után jött egy nagyon tempós rész.
A KTM élen álló pilótája, Sam Sunderland karnyújtásnyira van tőle, hogy történelmet írjon. Hiszen mindössze a mai nap, és ő lehet a Dakar Rally teljes történelmének első angol győztese. A célban beszélt is erről. “Nagyon nehéz naponta 12-14 órát a nyeregben tölteni, ahol végig magányos vagy. Elkerülhetetlen, hogy ilyenkor jönnek a gondolatok arról, mi lenne ha … mennyi van még hátra … De ezeket mind el kell hessegetni, félre kell tenni, le kell győzni – mert csak a pillanatnyi feladatra szabad összpontosítani!”
A brit biztonsági motorozást bemutatva ötödiknek jött be tegnap. Mivel azonban közvetlen versenytársai ismét mögötte végeztek, tovább tudta növelni összetett előnyét. A leggyorsabb ismét a két gyári Honda nagyágyú volt: Joan Barreda újabb szakaszgyőzelmet húzott be, míg csapattársa, Paulo Goncalves két percen belül mögötte érkezett meg a célba. Ők azt nyilatkozták, hogy bár jelentős mértékben sikerült tovább faragni az összetett hátrányt, a mai 786 kilométeren már nincs igazi esélyük a teljes felzárkózásra.
Az utolsó napon ugyanis csak egy 64 kilométeres speciál kap helyet, amely ráadásul klasszikus “gyorsasági” lesz, végig kijelölt pályán zajlik. Itt tehát másodperceket, vagy legjobb esetben is néhány percet lehet hozni – motorozási tudásban ezek között a srácok között nincs nagy különbség, és ezt ők is tudják. Goncalves azonban azt mondta: az utolsó méterig harcolni kell, hátha legalább az egyik Honda feljut a végső dobogóra! Barreda 7 perc 10 másodpercre van ettől…
A 11. napon Gyenes Emánuel 20., Dési János 62., Saghmeister Gábor 65. lett. Összetettben természetesen Gyenes áll a legjobban, ő a fantasztikus 19. pozícióban nyitotta a mai napot. Dési az 57., míg Saghmeister a 74. Emlékszünk még, hány motor indult neki a rettenetesen embert próbáló küzdelemnek? Közel 150. Nos, a mai napot már csak 96-an kezdték meg. Mindenki nagy elismerést érdemel, aki belevágott ebbe a hihetetlen kalandba – de azt hiszem, aki eljut a célig, az különösen!
Helyezés | Rajtszám | Név (Nemzetiség) | Márka | Idő | Különbség | Büntetés |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 11 | BARREDA BORT (ESP) | HONDA | 03:16:57 | – | – |
2 | 17 | GONCALVES (PRT) | HONDA | 03:18:47 | 00:01:50 | – |
3 | 6 | VAN BEVEREN (FRA) | YAMAHA | 03:22:25 | 00:05:28 | 00:01:00 |
4 | 8 | FARRES GUELL (ESP) | KTM | 03:24:51 | 00:07:54 | – |
5 | 14 | SUNDERLAND (GBR) | KTM | 03:26:12 | 00:09:15 | – |
6 | 31 | RENET (FRA) | HUSQVARNA | 03:26:49 | 00:09:52 | – |
7 | 15 | METGE (FRA) | HONDA | 03:27:52 | 00:10:55 | – |
8 | 67 | CAIMI (ARG) | HONDA | 03:29:08 | 00:12:11 | – |
9 | 2 | SVITKO (SVK) | KTM | 03:29:18 | 00:12:21 | – |
10 | 16 | WALKNER (AUT) | KTM | 03:29:20 | 00:12:23 | – |
Helyezés | Rajtszám | Név (Nemzetiség) | Márka | Idő | Különbség | Büntetés |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 14 | SUNDERLAND (GBR) | KTM | 31:34:11 | – | – |
2 | 16 | WALKNER (AUT) | KTM | 32:07:20 | 00:33:09 | 00:05:00 |
3 | 8 | FARRES GUELL (ESP) | KTM | 32:11:33 | 00:37:22 | – |
4 | 6 | VAN BEVEREN (FRA) | YAMAHA | 32:12:21 | 00:38:10 | 00:01:00 |
5 | 11 | BARREDA BORT (ESP) | HONDA | 32:18:43 | 00:44:32 | 00:58:01 |
6 | 17 | GONCALVES (PRT) | HONDA | 32:26:57 | 00:52:46 | 00:48:20 |
7 | 31 | RENET (FRA) | HUSQVARNA | 32:30:12 | 00:56:01 | – |
8 | 67 | CAIMI (ARG) | HONDA | 33:15:04 | 01:40:53 | 01:05:00 |
9 | 5 | RODRIGUES (PRT) | YAMAHA | 33:34:57 | 02:00:46 | 00:00:27 |
10 | 27 | RODRIGUES (PRT) | HERO SPEEDBRAIN | 33:50:17 | 02:16:06 | – |
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »