A szervezők – sokszor olvashattátok – jó előre közölték mindenkivel, hogy minden idők legnehezebb Dakar Rally-ja lesz a 2017-es megmérettetés. Tisztán látszik, hogy nem túloztak. Azt is előre megmondták, hogy az 5. nap nagyon durva lesz. Ezzel sem lőttek mellé. Az a végtelen bolyongás, amit még az élmezőny is rendezett a gyorsasági nem is túl hosszú távján, az egészen elképesztőnek bizonyult. Így az összetett sorrend újfent komolyan átrendeződött.
Az összesen 692 kilométeres napi szakasz Tupizábl vezetett Oruroba, és összesen 447 kilométernyi gyorsasági etapot tartalmazott. Volna. Ugyanis a speciál második felét az egyre romló időjárási körülmények miatt a szervezők törölték – így végül az első 219 kilométer alapján alakult ki a napi sorrend. Na de milyen volt ez a 219 kilométer!
Barreda úgy tűnt, inkább felszívta magát az egy órás tiltott tankolás miatti büntetésén, és nem összeomlott tőle. Erősen kezdett, a gyorsasági elején ő volt a leggyorsabb. A második ellenőrző pont után azonban elnézett egy navigációs pontot, és teljesen rossz felé motorozott. Ráadásul többen, köztük az összetett első helyén álló Pablo Quintanilla és a feljövőben levő Stefan Svitko is őutána mentek – így rövid idő alatt iszonyatos bolyongássá alakult a verseny.
Jó ideig úgy tűnt, hogy a végső győzelemért szintén komoly esélyekkel induló Matthias Walkner kihasználja a többiek hibáját. Hosszasan vezette a szakaszt, végül azonban ő is elnézett valamit – volt hogy úgy figyelték meg helikopterből, amint a jó nyomon száguld, csak éppen szemben a helyes menetiránnyal. Persze rájött a hibájára és végül beért a célba, de csak a 20. helyen, bő fél óra hátránnyal.
Ki nem hibázott? A KTM gyári csapatában akadt ilyen is: Sam Sunderland nem hagyta megtéveszteni magát, és behozta az osztrák paripát a napi első helyen. A Hondás Goncalves és a Yamaha versenyzője, Adrian van Beveren is jól tájékozódtak: bő hét perces hátránnyal ők zárták még dobogón a trükkös ötödik etapot.
A rövid videóból jó képet kapunk a tájról és az időjárásról is. Döbbenet!
Akik buktak (már nem szó szerint), azok viszont mind nagyot buktak: Walkner másodikból ötödiknek, Svitko harmadikból hetediknek, Barreda pedig büntetésén felül újabb 42 percet (!) veszítve egészen tizenkettediknek csúszott vissza. Quintanilla még viszonylag jól jött ki a kevergésből: mintegy 18 perccel Sunderland mögött célba érve legalább a második helyet meg tudta őrizni összetettben.
A második oldalon a magyarok helytállásán kívül azt is megtudod, mi történt a mai nappal – igen komoly dolog! No meg ott találod a részletes eredménylistákat is. Lapozz!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »