A legnagyobb közösségi oldalon egy megtörtént motoros balesetről készült videó kapcsán indult a beszélgetés, amely jelen cikkünk – és videónk – megszületéséhez vezetett. Perjés Misi autójában éppen működött a fedélzeti kamera, amikor esőben elesett előtte egy robogós. A témától elkanyarodva aztán belemerültünk a vészfékezési technika kivesézésébe, ami átcsapott a különféle fékrendszerek összevetésébe is. Misi azt állította, hogy az ő Honda NC700S-e a Combined ABS rendszerével könnyebben használható, mint egy hagyományos kétkörös berendezés. Hogy eldöntsük, melyik motor hatékonyabb a vészfékezés terén, egy nem túl meleg, de szép napos vasárnap kiruccantunk egy néptelen útszakaszra.
Kezdésnek Misi – minden egyeztetés és elméleti eszmecsere nélkül – vészfékezett 50 kilométer/órás sebességről néhányat előbb a saját motorjával, majd az általam a tesztre hozott BMW F700GS-sel is (ennek teljesen hagyományos fékrendszere van). Megállási útjaiban túl nagy eltérések nem voltak. Ezután én is kipróbáltam mindkét motort ötvenes tempóról – és ismét ugyanezt állapíthattuk meg. Tökéletesen kivitelezett vészfékezés esetén mindegyik géppel sikerült nagyságrendileg szűk tíz méteren megállni a városi megengedett sebességről.
Ezt követően megdupláztuk a sebességet – és megnégyszereztük a fékutat. Százas tempóról sokkal izgalmasabb a vészfékezés, hiszen hatványozott fizikai erők hatnak az emberi testre. Itt minden elkövetett apró hiba már komoly hatással van a fékutunkra még akkor is, ha van ABS a motorunkon. A negyven méter közeli fékutak megint csak nem tértek el komoly mértékben: tökéletesen végrehajtott vészfékezés esetén mind az NC700S, mind az F700GS hasonló távon állt meg. De emeljük ki még egyszer: a fékút a sebesség növeléséhez képest NÉGYZETESEN emelkedik!
A második oldalon a fékrendszerek közti eltérésekkel folytatjuk, majd jön a tesztet bemutató videó. Nagyon tanulságos lesz!
Cimkék:
A családi egyterű mellé gyakran kell egy második jármű is, ami keveset fogyaszt, fürge és praktikus. A Honda NC750S pont ilyen.
Elolvasom »Minél rosszabb az idő, annál nagyobb a dugó a városokban. Így a robogó ilyenkor is nagyon hasznos. A megfelelő kiegészítők azonban kellenek rá! (x)
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »