A National Highway Traffic Safety Administration, vagyis az Amerikai Egyesült Államok Nemzeti Autópálya Közlekedés-biztonsági Hivatala roppant szigorú módon büntette meg az angol Triumph Motorcycles gyárat. A bírság összege 2,9 millió dollár, vagyis mai árfolyamon 809,1 millió forint. Kiszabásának oka a visszahívási akciók körüli két mulasztás: egy késedelem és egy jelentési hiányosság. Az ember egyből felkapja a fejét. Vajon arányban áll egymással a hatalmas összeg és a cég által elkövetett hiba? Lássuk, mi is történt pontosan!
A 2012-ben és 2013-ban gyártott Triumph Street Triple és Street Triple R (utóbbit hatalmas szerencsénkre mi is tesztelhettük) összesen bő 1’300 példányát kellett visszarendelni a szervizekbe. Az akció oka viszonylag komoly volt: az ABS-es változatok esetében egy csavar kieshetett a helyéről. Ez pedig megakadályozta a motor kormányozhatóságát. Az Egyesült Államokban a visszahívást 2014. szeptember 8-án hirdették meg – több mint egy évvel azután, hogy Angliában és Kanadában megtették ugyanezt. Az NHTSA szerint a 13 hónapos késedelem pedig hátrányosan érintette a USA piacának vevőit. Mindezt tetézte, hogy a cég kötelező negyedéves jelentéseivel is rendszeresen elkésett. Ott ugyanis minden forgalmazónak tájékoztatni kell a hivatalt, milyen visszahívásai voltak és azokat milyen ütemben teljesítette. A Triumph tudomásul vette a bírság tényét és egy független tanácsadóval fogja végeztetni biztonsággal kapcsolatos tennivalóit az Egyesült Államokban.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »