Amikor elugrottunk megnézni a MotoPartsShop új üzletét, Benkő Zsolti már akkor mutatott egy Icon bukósisakot, hogy azt majd egyszer mindenképpen próbáljam ki – pontosabban szólva az én szemem akadt meg rajta. Nos, ennek a próbának is elérkezett az ideje, így végre közelebbről megismerkedhetünk az Allince GT Primary-vel. Amely egy teljesen átlagos zárt motoros fejvédő középkategóriás technikai adatokkal és árral – mégis használati értéke jó eséllyel felülmúlja a papíron mutatott tudását. Lássuk, milyen a gyakorlatban!
A videóban álló helyzetben és menet közben is megismerhetjük az Alliance GT-t
Összefoglalva tehát az Icon Alliance GT (eddig a típus neve) Primary (fényezésű változata) egy polikarbonát héjú zárt sisak, amely valóban hihetetlenül kényelmes viselet – amikor már a fejünkön van. A fel- és levétel kicsit küzdelmes, de pont ettől – a szűk nyakrésztől – lesz egészen kellemesen halk. A beépített szemüveg (direkt nem napszemüveget írok) könnyen cserélhető és összesen hét különféle árnyalatot rendelhetünk belőle (egy nyilván alapból jár), de a villámgyorsan leszedhető plexi is kilenc színben érhető el. Így egyéni szempontrendszerünknek megfelelően úgy játszunk a külső-belső vizorokkal, ahogy akarunk – ne feledjük: a belső helyigénye sokkal csekélyebb, így könnyen magunkkal vihetünk a legapróbb tanktáskában is egy éjszakai cseredarabot.
A dupla-D gyűrűs zár a legmagasabb biztonságot garantálja, hiszen mindig a legpontosabban illeszkedik és soha nem nyom. A valóban roppant puha, a fejünket (pedig az enyém aztán ritka amorf egy darab) tökéletesen körülölelő Hydradry anyagú bélés kivehető, mosható és különlegesen könnyen szárad – aki húzott már vissza ebédszünet végén egy csatakosra izzadt bélésű sisakot, az ezt is fogja majd értékelni.
Az Icon bukók nagyon komoly előnye sok versenytársukkal szemben a hihetetlenül jó szellőzés. Az Alliance GT három fő belépőnyílással rendelkezik: egy nagy állszellőző elöl, két oldalsó arcszellőző és két darab háromállású tetőnyílás. Hátul mindehhez természetesen megvannak a diffúzoros rendszerű kilépők, hogy a légáramlás a haladásba lendült motoron valóban rendesen beinduljon. A gyors tesztkör java része városi sebességnél zajlott, mégis meglepően jó volt a hőkomfort a közel harminc fokos külső hőmérséklet mellett is. Személy szerint a hideget jobban bírom, mint a meleget, mégis simán lecsukott plexivel teljesítettem a sisakban megtett kilométereket.
Összefoglalva tehát nagyon sok motorosnak remek választás lehet az Icon Alliance GT. Az alapváltozatok már 58’000.- forinttól elérhetők (technikai tudásuk megegyezik a fentebb elmondottakkal), a Primary dekorfényezéssel pedig 83 ezret kóstálnak. Listaáron – ugyanis ha 2016. augusztus 5-ig megrendelsz egyet a MotoPartsShop.hu webáruházban, 15 százalékkal csökkentett áron kapod (vagyis már ötvenezer alatt hozzájuthatsz!) – csak semmiképpen se felejtsd el feltüntetni a megrendeléskor, hogy az Onroad.hu cikke alapján találtál oda! Az akció ugyanis csak az olvasóinknak szól.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »