A téma ezúttal nem is elsősorban nekünk, motorosoknak szól, hiszen mi pontosan tisztában vagyunk vele, miért jobb egy városban két keréken élni mindennapjainkat. Azonban mindannyiunk ismeretségi körében vannak autóval járó emberek, akikben ugyan már felmerült a robogózás mint alternatíva, de még nem szánták rá magukat a döntésre. Kikértük egy nap mint nap a motorkerékpár- és robogó kereskedelem területén tevékenykedő kolléga, a Szallerbeck Motor értékesítője, Stáhly Zsolt segítségét – hiszen ő alaposan ismeri a témakör minden részletét. Az alábbiakban igyekszünk minden bizonytalankodónak segíteni: miért üljön nyugodt szívvel át egy robogóra.
Gyorsan szedjük össze a legfontosabb előnyöket (a videóban ezeket sokkal részletesebben kifejtettük, tehát érdemes végignézni minden érintettnek vagy érdeklődőnek):
– lényegesen alacsonyabb kilométerenkénti üzemanyag költség
– folyamatosan alacsonyabb jármű-fenntartási költség
– lényegesen gyorsabb napi közlekedés a városban (előregurulás az álló autók mellett, buszsávok használata)
– ingyenes és könnyű parkolás (hatalmas előny!)
Összességében tehát két “hátránnyal” (jobban ki vagyunk téve az időjárásnak és nem vesz körbe a biztonságot javító karosszéria) szemben rengeteg előnyt jelent a robogó egy városban élő ember számára – az autóval szemben. Természetesen élesben is kipróbáltuk a fentieket, bár a körülmények közel sem voltak “ideálisak”: a Honda Szallerbecktől begurultunk egy darabig az Üllői úton, majd megfordultunk és visszamentünk a szalonig. Én egy Honda PCX nyergében, Balázs pedig autóval.
Érdekes módon menet közben meg voltam győződve, hogy kudarc lesz a teszt, mert a robogó nyergében úgy éreztem: semmiféle forgalom sincs. Ehhez képest én 11 perc alatt abszolváltam a nem túl hosszú távot, míg Balázsnak ehhez majdnem 18 kellett. A különbség így is számottevő – egy valódi reggeli vagy esti bedugult nagyvárosban pedig ennek még a sokszorosa lehet.
Így ha van a bevezetőben vázolt dilemmával küzdő autós ismerősötök, nyugodtan küldjétek el neki cikkünket, hátha sikerül átültetnünk. Mert minél többen leszünk két keréken, annál kisebb lesz a tumultus és a dugóban araszoló frusztrált közlekedőtárs is – és annál élhetőbb lesz a környezetünk. Ez pedig mindannyiunknak csak előnyére válhat!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »