Régóta tudják a világ motoros rendőrei, hogy a magyar fiúktól van bőven félnivalójuk. Ahogyan eddig is, idén sem ért véget srácaink dicsőségsorozata, és a 68. nemzetközi rendőrmotoros ralin dupla sikert arattak. (A szakszolgálatot teljesítő motorosok európai megmérettetésén idén már minden dobogós helyet a mi fiaink sajátítottak ki maguknak!)
A Motoros Rendőrök Nemzetközi Társasága (International Police Motor Corporation – IPMC) négyéves ciklusokban összesített Európa-bajnokságot rendez, a küzdelem egyéniben és csapatban, ügyességi és túraszámokban folyik. A Budapesti Rendőr-főkapitányság motoros rendőrei a Hungária Rendőregylet motoros szakosztályaként indulva 1991 óta mindig dobogós helyezéseket zsebeltek be, ezt a 2011-ben kezdődött ciklusban is folytatták. Sági Tibor nyugállományú főtörzszászlós, vezetőoktató, a HRE csapatvezetője elmondta: az Eb-ciklusban a HRE ötfős és a BRFK háromfős csapata 2011-ben, 2012-ben és 2013-ban is első és második helyezéseket ért el, kimagasló egyéni teljesítmények mellett. A versenysorozat negyedik etapját idén július 7–10. között rendezték a németországi Hemerben, ahol különböző kategóriákban mindkét csapat győzött, és ezzel az összesített Európa-bajnokság aranyérmét a HRE motorosai, ezüstérmét a BRFK csapata érdemelte ki. Egyéniben Frecskó Krisztián (HRE) végzett az élen, Frecskó Sándor (HRE) 3., Jordán Attila (BRFK) 4. lett.
Németh László alezredes, a BRFK motoros alosztályának vezetője szerint: “Sokan kérdezik, miben rejlik a magyar motoros rendőrök olykor sokkoló fölénye. Kollégáimmal nem egyszerűen munkavégzésnek tekintjük a motorozást, hanem életformának. A magyar motorosrendőr-képzés eltér más országokétól, gondolkodásra, kreativitásra, döntéshozatalra oktatunk. Nem elég húzni a gázt, gondolkodni is kell hozzá. A fővárosi forgalom állandó kondícióban tartja a reflexeket, soha nem lankadhat a figyelmünk. Motorosként egyébként sem gondolhatja azt senki magáról, hogy már kész, kiforrott vezető, állandóan figyelni és tanulni kell. Ez a filozófia köszön vissza a nemzetközi elsőségeinkben.”
Sági Tibor, a Hungária Rendőr Egylet vezetője szerint “A motoros rendőröknél fontos elvárás, hogy a biztos vezetés mellett jól reagáljanak a környezetükben történtekre. Sem egy közúti intézkedésnél, sem kísérési szolgálat közben nem lankadhat a figyelmük. A versenyeken a szlalomozás, kanyarodás közben tárgyak felemelése, pontos helyre lerakása mind olyan feladat, amelyek azt célozzák, hogy a rendőr képes legyen figyelmét megosztani, nyomás alatt is legjobb tudását nyújtsa. A zsaruk alkalmazkodóképességét is tesztelik. Mindig a rendező ország biztosítja a csapatoknak a motorkerékpárokat, így mindenki azonos feltételekkel indul, a típusspecifikus jártasság ebben a versenyben nem érvényesül. Volt alkalmunk Uralon, Motto Guzzin, a BMW több típusán, Harley–Davidsonon bizonyítanunk, legutóbb Hemerben Yamaha WR250X gépekkel versenyeztünk.” – mondja a nyugalmazott főtörzszászlós.
A magunk részéről ismét csak a legőszintébben gratulálunk a fiúknak a parádés eredményért!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »