Július közepén immáron tizedik alkalommal rendezett a Bike Maraton Egyesület nemzetközi motoros tájékozódási túraversenyt – idén negyedszer a BMW Magyarország névadó támogatásával. Az elmúlt években folyamatosan fejlődő rendezvény 2015-ben teljes történetének legsikeresebb futamát szervezte meg: a győri Leier Autó BMW Motorrad szalonja elől 89 motor vágott neki a versenytávnak. Ráadásul tizenkét jármű utast is szállított, így a teljes mezőny több mint száz főből állt! A nagyrészt Ausztria területén haladó útvonal különös szépségeket és rengeteg kanyart tartogatott a résztvevők számára.
A Bike Maraton Egyesület által szervezett túraversenyek sajátosságának megfelelően a 2015-ös megmérettetésen is egy rajzos roadbook-szerű itinerből kellett navigálni a motorosoknak. Ennek a nagy „előnye”, hogy a verseny során soha nem tudhatják a résztvevők, hogy milyen településeken keresztül vezet majd az útvonal, így a navigációs hibák különösen súlyos következményekkel járnak. A táv során most is összekötő- és speciál szakaszok váltották egymást – utóbbiaknál nem csupán az útvonal precíz követése, hanem a hajszálpontos átlagsebesség tartása is nehezítette a motorosok dolgát. Minden egyes tévesztés hibapontokat eredményezett: akár többletkilométereket tett meg valaki, akár elcsúszott az átlagsebességgel, ezek számát gyarapította.
A BMW Bike Maraton az utóbbi évek során a biztonságos motorozás érdekében kialakult újfajta 24 órás verseny rendszere szerint zajlott idén is: a táv közben egy éjszakai szálláshelyre érkezett meg a mezőny – ez az idén Szombathelyen volt –, ahol egy meleg vacsora után rövid éjszakai pihenő várta őket. A megpróbáltatások azonban nem értek véget: vasárnap hajnalban új rajt és még néhány versenyszakasz következett, míg vissza nem értek a BMW Motorrad győri szalonjához.
A teljes versenytáv a 2015-ös BMW Bike Maratonon szűk 850 kilométer volt, a legkevesebb hibapontot pedig egy két fős csapat, Utri Kornél és Szabó Péter gyűjtötték: mindössze 6 kilométernyit tévesztettek. Az átlagsebességektől ugyan rendre elmaradtak kissé, de összesen begyűjtött 26 pontjukkal így is megszerezték az első helyet, az ezért járó serlegeket és a részvételi lehetőséget a BMW Motorrad Vezetéstechnikai Tréning képzésén. Érdekesség, hogy Péter egy mindössze 300 köbcentiméteres, a verseny idejére kölcsönzött motorral állt rajthoz – ez is azt bizonyítja, hogy a BMW Bike Maratonon nem a motor, hanem a motoros – és nem a sebesség, hanem a precizitás számít.
Amennyiben bárki lemaradt az idei jubileumi megmérettetésről, vagy csak annyira tetszett neki a csodaszép útvonal, hogy ismét végigmotorozná, annak jó hír, hogy 2015-ben ismét lesz BMW Bike Maraton Repeta Túra, ahol vezetett, csoportos formában lehet repetázni a remekül sikerült idei megmérettetésből! Ennek részletei megtalálhatók a Bike Maraton Egyesület honlapján!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »