Már az is szentségtörés volt sokak szemében, amikor több mint egy évtizeddel ezelőtt vízhűtéses erőforrású, kimondottan sportos gépet dobott piacra a Harley-Davidson. Pedig a gyár történetében korábban is voltak igazán izgalmas prototípusok – és az innovációkkal kapcsolatos jó szokását azóta is megtartotta az amerikai vállalat. Kevéssé kapott nyilvánosságot, de például a kétezres évek első évtizedében V4-es koncepció is készült Milwaukee-ban.
A vállalaton belül a Project Overlord nevet viselte a fejlesztés, aminek komoly oka volt. Ugyanis a cég nagy krúzerei nem fogytak megfelelően Európában, így kitalálták, hogy akkor majd csinálnak olyan motort – jobban mondva modellcsaládot -, amely kimondottan az itteni igények kielégítését célozza meg. A blokk fizikailag is elkészült: állítólag 1’600 köbcentiméteres lökettérfogatú, 72 fokos hengerszögű és kapaszkodjatok meg: 170 lóerős V4-esről beszélünk!
Három motort terveztek köré: egy komoly sporttúra holmit, egy nagy kalandor túraendurót és egy csupasz izommotort. Vélhetően utóbbit láthatjuk a képeken – sajnos csak makett formában. Azért sajnos, mert 2009-ben James Ziemer-t (aki addig erősen támogatta a fejlesztést) leváltotta Keith Wandell, aki viszont rövid úton véget vetett az Overlord programnak – hiába, a válság miatt muszáj volt ilyen döntéseket is meghozni.
Reménykedjünk benne, hogy az akkori rengeteg munka nem fog teljesen kárba veszni, és egy szebb gazdasági környezetben – például mostanság – újra előveszik a V4-es Harley-Davidsonok terveit, hogy tovább dolgozzanak rajtuk.
Cimkék:
Az Acebike Brakefix arra a problémára kínál megoldást, ha lejtőn kell parkolnod a motoroddal, és félsz hogy az elgurul. Okos kis szerkezet!
Elolvasom »Gondoltad volna, hogy a Dakar során nem csak terep és a technika kihívásainak kell megfelelni, de akár börtönbe is kerülhetnek a versenyzők?
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »