A Hondát sokan vádolják azzal, hogy “kommerszesednek” a motorjai. A hétvégén – történetesen a Budapest Motorfesztivállal egy időben – megrendezett osakai seregszemlén bemutattak egy olyan koncepciómotort, amelyet a “nem elég izgalmas” jelzővel biztosan nem fognak illetni. A masinát úgy hívják, hogy Honda Bulldog.
Technikailag nem nyújt sok újdonságot a vas, hiszen a CB400F alapjaira épül. A szóban forgó modell a nálunk is ismert CB500F japán belpiacos változata kicsit gyengébb erőforrással – mi hosszabb rugóutakkal ellátott testvérét, a CB500X-et teszteltük. A bázis tehát egy A2-es jogosítvánnyal is vezethető, nagyon kellemes és jóindulatú kezdő- és újrakezdő motor.
A külső azonban teljes mértékben megváltozott. A masina kapott egy dupla kerek fényszórópárt előre, egy bitang nagy – vagy annak tűnő – üzemanyag-tankot, magasabbra húzott kidörrentőt, jó látványos bukócsöveket és kerekeire nem kőkemény terep-, de azért némileg bütykösebb gumikat. Ja, és az első sárvédőt is megemelték.
Hogy nem szánták valódi terepezésre, azt nyilvánvalóvá teszi például a kipufogórendszer leömlőinek teljesen védelem nélküli elvezetése a Bulldog hasa alatt. Azt a részt egy köves átlépőn odaverni tuti nem a legbiztosabb lépés a továbbjutás irányába – így ha a motor egyszer megvalósul, az alsó protektorozását nyilvánvalóan ki kell még egészíteni.
Technikáját tekintve a Bulldog 400 köbcentiméteres soros kéthengeres DOHC erőforrása a sajtóanyag szerint “kellően erős” a túrázáshoz és a terepkirándulásokhoz is. A könnyű kezelhetőséget szavatolja a mindössze 730 milliméteres ülésmagasság is, amelyet részben úgy értek el, hogy a kerekek méretét 17-ről 15 colosra csökkentették. Hogy ez mennyire segíti elő a terepes használatot, azt nem tudom.
A koncepció mottója a Honda szerint a “Lovable Touring Partner”, vagyis a “Szerethető Túrapartner”. Külsejét és vélhetően igen jóindulatú viselkedését tekintve a Bulldog biztosan hozza ezt – a kérdés már csak az, hogy vajon valaha gyártásba kerül-e. Amennyiben igen, akkor pedig az ötszázas blokkal szerelve eljut-e felénk is. Bízzunk benne, hogy igen!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »