A Hondát sokan vádolják azzal, hogy „kommerszesednek” a motorjai. A hétvégén – történetesen a Budapest Motorfesztivállal egy időben – megrendezett osakai seregszemlén bemutattak egy olyan koncepciómotort, amelyet a „nem elég izgalmas” jelzővel biztosan nem fognak illetni. A masinát úgy hívják, hogy Honda Bulldog.
Technikailag nem nyújt sok újdonságot a vas, hiszen a CB400F alapjaira épül. A szóban forgó modell a nálunk is ismert CB500F japán belpiacos változata kicsit gyengébb erőforrással – mi hosszabb rugóutakkal ellátott testvérét, a CB500X-et teszteltük. A bázis tehát egy A2-es jogosítvánnyal is vezethető, nagyon kellemes és jóindulatú kezdő- és újrakezdő motor.
A külső azonban teljes mértékben megváltozott. A masina kapott egy dupla kerek fényszórópárt előre, egy bitang nagy – vagy annak tűnő – üzemanyag-tankot, magasabbra húzott kidörrentőt, jó látványos bukócsöveket és kerekeire nem kőkemény terep-, de azért némileg bütykösebb gumikat. Ja, és az első sárvédőt is megemelték.
Hogy nem szánták valódi terepezésre, azt nyilvánvalóvá teszi például a kipufogórendszer leömlőinek teljesen védelem nélküli elvezetése a Bulldog hasa alatt. Azt a részt egy köves átlépőn odaverni tuti nem a legbiztosabb lépés a továbbjutás irányába – így ha a motor egyszer megvalósul, az alsó protektorozását nyilvánvalóan ki kell még egészíteni.
Technikáját tekintve a Bulldog 400 köbcentiméteres soros kéthengeres DOHC erőforrása a sajtóanyag szerint „kellően erős” a túrázáshoz és a terepkirándulásokhoz is. A könnyű kezelhetőséget szavatolja a mindössze 730 milliméteres ülésmagasság is, amelyet részben úgy értek el, hogy a kerekek méretét 17-ről 15 colosra csökkentették. Hogy ez mennyire segíti elő a terepes használatot, azt nem tudom.
A koncepció mottója a Honda szerint a „Lovable Touring Partner”, vagyis a „Szerethető Túrapartner”. Külsejét és vélhetően igen jóindulatú viselkedését tekintve a Bulldog biztosan hozza ezt – a kérdés már csak az, hogy vajon valaha gyártásba kerül-e. Amennyiben igen, akkor pedig az ötszázas blokkal szerelve eljut-e felénk is. Bízzunk benne, hogy igen!
Cimkék:
Jelenleg éppen a BMW motorkerékpároknál fut egy visszahívás, amely sok járművet érint. Vajon milyen szemmel érdemes nézni az ilyen történeteket?
Elolvasom »Biztonságos Közelekdés Napja: újratöltve a Motoros Family-val.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »