Az Ariel név hallatán mi ugrik be először? Egy igen ritka férfinév, netán a mesebeli Disney-hős, a Kis Hableány, esetleg egy mosópor márka? A műszaki érdeklődésűeknek kevésbé csapong efféle téves irányba a gondolatmenetük, ők egyből rávágják, hogy sportkocsi gyártóról van szó. De vajon tudják-e, hogy ez a legendás angol gyártó már 1870-ben egy kétkerekű járgánnyal írta be magát a történelembe? Igaz, hogy lábbal kellett hajtani, ráadásul elöl, de valahol el kellett kezdeniük. Aztán a 20. században, 1973-ig bezárólag hét motorizált bringával tették színesebbé a motorgyártás históriáját.

Az Ariel név 2000-ben az Atommal került vissza a köztudatba, pedig gyártottak régebben kerékpárokat és motorokat is
Egészen a 2000-es évek elejéig várni kellett, hogy egy olyan aszfaltszaggató szörnyeteget építsenek, amellyel a legkeményebb sportmotorok száját is elkenhetik. Nyolc évvel ezelőtt felröppent a hír, hogy egy erőtől duzzadó motorbiciklivel lepnék meg a rajongókat. Sokat változtattak az eredeti elképzelésen, ám jelenleg ott tartanak, hogy idén már akár a sorozatgyártás is megkezdődhet.
A paripa egyből magára vonzza a tekintetet – nem csoda, hiszen az alumínium váz már önmagában is igazi mestermunka, amellyel az Ariel Atom stílusát kívánták átültetni. A gép szíve Japánból származik, egyenesen a Hondától. A VFR1200-ban szolgáló V4-es erőforrást már több ízben teszteltük, valószínűleg ebben a brit holmiban sem lesz rá panasz.

A motor olyannyira testreszabható, hogy a vásárlók maguk választhatnak hozzá futóművet és üléskialakítást
Az eredetileg 175 lóerőt teljesítő blokkot az Ariel Ace-ben 170 lóerőre hangolták át, amely sportos menetteljesítményeket ígér a 230 kilogramm össztömegű bringának. Az angol-japán vegyesházasság hozadéka még a kardánhajtás, a blokkolásgátlóval ellátott Nissin fékrendszer és a kipörgésgátló. A gyártó meghagyja a vevőknek azt a szabadságot, hogy saját maguk választhatják ki a futóművet, ízlésüknek és motorozási szokásaiknak megfelelően.
A termék exkluzív jellegéből adódóan a vételárral sem finomkodtak az Arielnél. Nagyjából 8 millió forintnak megfelelő angol fontot kell leszurkolni egy ilyen motorért. Remélhetőleg hamar beindul a sorozatgyártás (talán túlzás évi 150 darabot sorozatnak nevezni) és legalább olyan hírhedt lesz a káprázatos tulajdonságai miatt, mint a négykerekű testvére.
Ezt olvastad már?
Cimkék:
Marcel Irnie 2014-es évadának legizgalmasabb pillanatait szedte össze. Győzelmei mellett rengeteg zakó és bravúros mentés is szerepel a filmben.
Elolvasom »A motorozás veszélyes műfaj, ránk nézve különösen súlyos következményekkel járhat egy baleset. Főleg, ha a fejünkre esik egy Mig-27 vadászgép...
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »