Nemrég már elkapták kémfotósok, a nevét azonban nem sikerült pontosan eltalálni. Most azonban hivatalosan is debütált, így minden részletét megismerhetjük. Az S1000RR és a HP4 szupersport-motorkerékpárok, valamint az S1000R roadster mind az innovatív technika, a teljesítmény és a biztonság egyedülálló keverékével hódítanak. Az S1000XR a felsorolt alapértékeket új kombinációban kínálja: ez az Adventure Sport, amely a dinamikus túraképesség, a sportos teljesítmény, a magas fokú kényelem és a kiemelkedő hétköznapi használhatóság egymásra találását jelenti. Röviden: az új bajor gép a saját, egyéni módján írja újra a kategóriákat a sporttól a túramotorokig, és nem utolsósorban mindezt nagy adag érzelemmel társítja.
Az S1000XR soros négyhengeres motorja alapvetően az S1000R roadster egységéből származik. Teljesítménye 118 kilowatt (160 lóerő) 11’000 fordulat/percnél, 112 newtonméter legnagyobb forgatónyomatékát 9’250-nél adja le. A sportos országúti kanyarvadászathoz szükséges, illetve a kétszemélyes használatnál megkívánt lenyűgöző rugalmasság jellemzi az erőforrást, az alsó és a közepes fordulatszám-tartományban bőséges forgatónyomaték áll a motoros rendelkezésére. Nagy vonóerőt és gyorsulást, valamint komoly csúcsteljesítményt kínál a soros négyhengeres, a motoros több mint tízezer fordulat/percet felölelő hasznos fordulatszám-tartománnyal gazdálkodhat. Így egyaránt élvezhetővé teszi a túrázást, a kanyargós országutakon való sportos motorozást vagy éppen a két személlyel, csomagokkal történő nyaralást.
Annak érdekében, hogy a motor viselkedését a lehető legjobban az útfelület állapotához igazíthassuk, az S1000XR már szériafelszereltségként a Rain és Road menetprogramokat kínálja pilótájának. Az optimális tapadásnak köszönhető magas menetbiztonságról gondoskodik az alapfelszereltség részét képező kipörgésgátló (Automatic Stability Control, vagyis ASC). Gyári extrafelszerelésként az új S is rendelhető a Pro csomaggal, amely a Dynamic és a Dynamic Pro menetprogramokat, valamint a dinamikus vonóerő-szabályzás (Dynamic Traction Control – DTC) és ABS Pro rendszereket is tartalmazza.
A lenyűgöző erejű soros négyhengeres mellett nem hagy kivetnivalót maga után az új S1000XR sportos kalandor futóműve sem. A modellcsalád már bevált koncepciójára építve itt is könnyűfém hídvázat találunk, amelyben az erőforrás teherviselő elem. Az első kerék felfüggesztéseként fordított teleszkópvilla szolgál, míg a hátsó keréknél állítható központi rugóstagú kettős lengőkar dolgozik. A speciális igényeknek az XR teljesen új futómű-geometriával felel meg. Extra felszerelésként rendelhető elektronikus futóműállítás (Dynamic ESA) is – amely saját tapasztalataim szerint hosszú rugóút mellett különösen áldásos munkát tud végezni.
A BMW Motorrad szériafelszerelésként kínált blokkolásgátló rendszerei magas fokú biztonságot nyújtanak az egyenes haladás közbeni fékezéskor. Ám az opcionálisan rendelhető ABS Pro még ennél is tovább megy, hiszen a kanyarodás közbeni fékezéseket is biztonságosabbá teszi azáltal, hogy a motor bedöntött állapotában is blokkolásgátlóval támogatott fékezést kínál. Az ABS Pro ilyenkor még a fék túlságosan gyors működtetése esetén is megakadályozza a kerekek blokkolását. Ezáltal éppen az ijedtség okozta fékezéseknél fellépő hirtelen kormányerő-változásokat, és ezzel a jármű nem kívánt egyenes helyzetbe emelkedését csökkenti. Vagyis a motoros számára az ABS Pro egyértelmű előnye a megnövelt fékezési és menetstabilitás a lehető legnagyobb elérhető lassulás mellett – még kanyarokban is.
Az új BMW S1000XR Adventure Sport jellege egyrészt a motor minden dizájnrészletében tükröződik, másrészt a tökéletes ergonómia, az ötletes szél- és időjárás-védelem, valamint a 20-30 milliméterrel hosszabb rugóutak és a nagyobb szabadmagasság jóvoltából igazán lenyűgöző megjelenést biztosít. Mindegy, hogy alpesi szerpentinek vagy országúti túra, autópálya vagy éppen rossz minőségű utak – kelléktára mindenre alkalmassá teszi az új bajor túrázót. Jövőre pedig tesztelhetjük is – úgyhogy mi már alig várjuk a szezon elejét!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »