A több célúan felhasználható nagy túragépek piacán elég kemény a verseny: az abszolút első helyezett BMW R1200GS és R1200GS Adventure mellett a Yamaha XT1200Z Super Teneré vagy a Honda VFR1200X Crosstourer,valamint a KTM 1290 Super Adventure is nagyon keményen küzd a vásárlók kegyeiért. És akkor még nem is beszéltünk az olaszokról, akiknél az Aprilia Caponord Rally is újdonságként jelentkezik 2015-re, no meg ott a nagy klasszikus hosszirányú V2-eseiről méltán ismert és elismert Moto Guzzi Stelvio 1200 NTX, amely szintén alaposan megújul a következő modellévre.
A két karakteres henger mellett a dupla fényszóró is könnyen felismerhetővé teszi az olasz gépet, amelyet 32 literes üzemanyag-tartálya szintén kiemel a mezőnyből. A felszerelés tökéletes: állítható szélvédő, teljes gyári dobozrendszer, rendelhető extraként navigációs berendezés – és természetesen kardános véghajtás, mint minden Moto Guzzi esetében.
A soron következő modellévre a gyáriak átfésültek nagyjából mindent: a váz merevebb lett (főleg a terepes igénybevételre való tekintettel), az 1200 köbcentiméteres V2-es (amelynek kenési- és hűtési rendszerén is javítottak) 105 lóerejét és 113 newtonméterét állítható menetvezérlő elektronika segít kontrolláltan a talajra juttatni, és módosítottak a futómű hangolásán is. Amely amúgy a márkához méltó módon igényes: elöl 45 milliméteres Marzocchi fordított teleszkópok, hátul pedig progresszív rugóval szerelt Sachs központi rugóstag segít úton – vagy éppen terepen – tartani a menetkészen 270 kilogrammos monstrumot.
A Moto Guzzi Stelvio legújabb változata tehát minden ízében csúcstechnikát hordoz. Mivel végre a neves olasz márka gépeit is elkezdjük tesztelni, bízunk benne hogy jövőre hírünk főhőse is eljut hozzánk, és beszámolhatunk nektek, hogy valóban mit is tud ez a karakteres vas.
Cimkék:
A Zero DS-sel már nem csak a városban lehet rohangálni, közel 300 kilométert is megtehetünk egyetlen feltöltéssel. Ráadásul terepen is megállja a helyét.
Elolvasom »Szezonvégi akciójuk keretében az Euromotor komoly akciót indított a legjobb túrasisakokként ismert és elismert Schuberth több modelljére.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »