Lassan hét éve már, hogy KTM kénytelen volt szövetkezni az indiai Bajaj gyárral. Igaz, hogy a nehéz pénzügyi helyzetből rendkívül jól jött ki ezzel a megoldással – mára az osztrákok számítanak az egyik legsikeresebb európai gyártónak. Sokan aggódtak az indiai gyártás miatt, azonban a mattighoffeni vállalat biztosította a vásárlókat arról, hogy a gyártás helyétől függetlenül ugyanazt a minőséget kapják kézhez. A KTM motorjai megfelelő minőségbiztosítás mellett, megegyező alkatrészekből készültek – egészen eddig- itt is és a távoli keleten is. Mostantól viszont nem mondható el ugyanez – az indiai piacra szánt utcai modellektől még nagyobb strapabíróságot követelnek meg a vásárlók.
Számos visszajelzés alapján hozta meg azt a döntést a vállalat vezetősége, amely szerint erősebb felnikre van szükség a helyi adottságok miatt. A Duke és az RC modelleken a gyatra minőségű útburkolatra és a nagyarányú burkolatlan utakra való tekintettel az új keréktárcsák mellett kovácsolt acélból készítik a fékpedált és a váltókart. Így egy kisebb esésnél vagy borulásnál nem törnek le egyből, mint az öntött alkatrészek – ez szintén a vásárlóknak kedvez. Ezt a lépést korábban már a Yamaha is megtette – ott az FZ modellek kerekei nem bizonyultak eléggé masszívnak.

A kovácsolt fékpedál és váltókar mellett megújul az első fékkar és a kuplungkar is – a lényeg, hogy masszívabbak legyenek az alaktrészek
Egy ilyen lépés után képzelhetjük, milyen útviszonyok lehetnek Indiában – egy ottani túra után bizonyára áldanánk a magyar útépítők nevét annak ellenére, hogy néha itthon is jól jönne az erősített felni. A dél-ázsiai ország önmagában akkora piacot képez a motorgyártók számára, hogy a vállalatoknak a saját érdekükben áll a termékeik jó hírben tartása – így nem meglepő, ha a vásárlók kedvében szeretnének járni.
Cimkék:
A legendás gyártó legújabb generációs vasa, a Harley-Davidson Dark Custom stílusú Street 750 modellje Magyarországon is bemutatkozott.
Elolvasom »Az Első Gödi Jótékonysági Motoros Nap fő célkitűzése a motoros társadalom összefogása, no meg a Mentőmotor Alapítvány támogatása volt.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »