David Holmes tavaly június 8-án este fél nyolckor munkahelyéről hazafelé indulva haladt Yamaha FJR1300-asával az A47-es főúton a norfolki Honingham közelében. Ezen az útszakaszon a megengedett legnagyobb sebesség 60 mérföld/óra (nálunk közel száz lenne) – a 38 éves agglegény azonban az utólagos vizsgálatok szerint ennek több mint a másfélszeresével, 155 kilométer/órával haladt. Több autót is megelőzött, majd amikor egy kereszteződésben (amelyet megelőzően még jó nagy “SLOW” felirat is látható az úttesten) keresztbe fordult előtte egy lekanyarodni szándékozó autó, annak nekicsapódva hatalmasat bukott és azonnal meghalt.
Sajnos rengeteg hasonló tragikus motoros baleset történik. David Holmes sisakján azonban működött a fejkamera, így halálát is megörökítette. Egy évvel későtt szülei, Brenda és Ken úgy döntöttek, hogy fiuk elmenetele talán abban az egy esetben nyerhet némi értelmet, ha a felvételt nyilvánosságra hozzák. Így édesanyja kampányt indított azzal a szándékkal, hogy a többi motoros figyelmét felhívják a sebesség túllépésének veszélyeire. “A fiam nagyon szeretett gyorsan motorozni – de az életet is nagyon szerette” – mondta Brenda Holmes. – “A mi életünk is véget ért azon a napon, amikor ő meghalt. Nagyon reméljük, hogy lesz aki profitál valamit abból, hogy látja a sokkoló videót.”
A szemből érkező Renault Cliot vezető férfit a bíróság elítélte halált okozó figyelmetlen vezetésért: 18 hónapra eltiltották az autóvezetéstől, összesen 260 font (bő százezer forint) per- és egyéb költség megfizetésére, valamint 130 óra közmunkára kötelezték. Ugyanakkor Chris Sping felügyelő szavai szerint: “A motor sebességétől függetlenül az autóvezető nem kezdhetett volna bele ebbe a manőverbe. Ugyanakkor a sebesség tette lehetetlenné, hogy a motoros bármilyen módon is elkerülhesse a végzetes ütközést.”
A szülők kérése az, hogy minél többen osszák meg a fiuk halálát élesben bemutató videót, hogy az a lehető leghatékonyabban hozzájárulhasson a közúti sebességek csökkentéséhez. Ezzel kapcsolatban azonban sajnos nagyon erősek a kétségeim. Elnézést kérek, hogy egy régi esetet húzok elő, de biztosan mindenki emlékszik még a 2007-ben történt mánfai ütközésre, ahol egy notóriusan száguldozó motoros a szemközti sávba átsodródva ütközött egy társával, aki a helyszínen meghalt.
Akkor fél évig a csapból is a gyorshajtó motorján forgó kamera felvétele folyt. Nekem mégsem tűnt fel, hogy utána érezhetően csökkent volna a tragikus motoros balesetek száma. Pedig ha magunkba nézünk be kell ismernünk, hogy a minket érintő ütközések jelentős részében kulcsszerepet kap a sebesség. Hiszen hiába a figyelmetlen autós, David Holmes is élne, ha százzal haladva esetleg még kicsit lassít is a kérdéses kereszteződés előtt. Ahogy az aszfaltra festett felirat figyelmeztette is erre…
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »