A tavalyi esztendőben a KTM új értékesítési csúcsot döntött, meghaladva minden korábbi eladási számát – de maga mögé utasította a többi európai gyártót is. Ez a rekord nagyrészt az új Duke családnak köszönhető – hihetetlen mennyire bejött ez az ötlete az osztrákoknak, a vásárlók egyenesen kapkodják őket a kereskedésekből. Főleg a Duke 390 farvizét próbálják meglovagolni a közeljövőben, így a közepes méretosztályra helyeznék a fő hangsúlyt.
Stefan Pierer – a KTM vezérigazgatója – a 2014-es indiai Auto Expo nevű kiállításon beszélt többek között arról is, hogy milyen modelleket terveznek az elkövetkező három éven belül. Úgy gondolja, hogy egy 500-as és 800-as soros kéthengeres blokkal szerelt motornak nagy sikere lehetne.
A közepes méretosztályú gépeket Indiában fogják gyártani, főként az ottani piacra szánják majd ezeket. A szigorú vámköltségek miatt a jelenlegi 690 Duke-ot és a 690 SMC-t nem éri meg a vállalatnak bevinnie a kontinensnyi országba – az igazgató szerint nincs meg az a vevőkör, amelyre építeni lehetne ilyen árak mellett. A két új blokkal viszont kitölthetnék a jelenlegi piaci rést, megúszva a szigorú import szabályokat – a költséghatékony helyi gyártás miatt kedvező áron kínálhatnák a soros kéthengeresek köré épített motorokat.
Ami a még kisebb méretosztályt illeti, a teljes idomos RC modellek gyártása még ebben az évben megkezdődik Indiában – erre a platformra terveznek egyébként off-road felhasználású gépeket is. Az új blokkal valószínű, hogy kidobnak egy kaland-túrázót, 800 Adventure néven. A tavalyi fantáziarajzon ugyan V2-nek képzelték egyes rajongók és 890-re taksálták a köbcentit – ennek megválaszolása még a jövő zenéje marad.
Cimkék:
Olvasóink a BMW minden porcikájában megújult nagy túraendúróját választották a tavalyi esztendő legjobb tesztmotorjának.
Elolvasom »Elég körülményes feljuttatni egy motor a kompra, ha csak lépcső vezet oda. A messzi Keleten azonban ezt is megoldották - nyers erővel.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »