Úgy tűnik, nincs megállás a limitált modellek terén az MV Agusta háza táján sem. Az eleve exkluzív motorkerékpárokra jellemző, hogy olykor – a ritkább modellfrissítéseket kiküszöbölendő – kiadnak egy, az alapváltozatnál is jobban felspécizett gépet. Főleg azért, hogy felkeltsék az érdeklődést a gyártó irányába. Ilyen jellegű akció keretében látott napvilágot az MV Agusta Brutale Corsa is.
A cég szerint első pillantásra megkülönböztethető az alapváltozattól eltérő fényezés és a még inkább minőségi alkatrészek felhasználása miatt. A teljesítménye változatlan az 1090RR-hez képest: maradt a 158 lóerő, de a kiegészítőknek köszönhetően az egekbe ugrott a Brutale ára, amely alapesetben sem számít olcsó mulatságnak a maga 13 ezer eurós mivoltával, de így a cetlire író ceruza elszáll egészen 21 ezer euróig – itthon 6 millió forint körül juthatnánk hozzá ehhez a csemegéhez.
Műszakilag tekintve nem nyújt túl sok újdonságot a gép, hiszen az 1’078 köbcentis négyhengeres teljesen változatlanul maradt. Ellenben az első futóművet az Öhlins szállítja, amely egy minden paraméterében állítható, csúcskategóriás villa, no meg a felnik is teljesen újak ezen a modellen, kimondottan hozzá készítették az egyedi könnyűfém gurigákat.
A többi újítás inkább a vizualitásra fogékonyakat célozza meg, elöl-hátul szénszálból készült sárvédőket találunk, az ülés is kézzel varrott és feltűnő Corsa feliratok díszítik a motort. A fényezés úgyszintén magáért beszél: szinte vonzza a tekintetet a piros-fehér, versenyhangulatot árasztó színkombináció.
Természetesen itt is megtalálható a verseny ABS, amely több mozgásteret enged a sportos motorozás közben, a többfokozatú kipörgésgátló is garantálja az adrenalin egészséges hajhászását.
Az olaszoknak megint sikerült egy olyan gépet rászabadítani az emberiségre, amely sok ezer motoros álmát képezi majd, de csak jóval kevesebben élvezhetik teljes fizikai valójában egy ilyen brutális játékszer varázsát. A vérükben van a pezsgés, a szívek megdobbantása, egyszerűen értenek a finom, mutatós áruk megteremtéséhez.
Hogy az MV Agusta hosszabb távú céljait, mint például az eladott modellek megduplázását hogyan fogja ez a gép szolgálni, még nem tudom, mert ilyen borsos vételár mellett szerintem nyugaton is meggondolnak az emberek egy csupasz motort. Kívánom viszont, hogy a vállalat vágyakozásai teljesüljenek, és minél több ilyen motor gurulhasson az utakon!
Cimkék:
Sok jó ember kis helyen is elfér, tartja a mondás. Vajon mennyi motort sikerül összezsúfolni egységnyi területen?
Elolvasom »India a hatalmas darabszámban eladott motorok hazájaként ismert. De vajon melyik tíz modellt imádják arrafelé a legjobban? Van köztük még Yamaha is!
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »