A megelőző versenyeken is sokan reménykedtek benne, hogy egyszer csak megtörik a KTM-ek egyeduralma. Na nem ellendrukkerségből, csak hogy legyen min izgulni, hogy kiélezettebb küzdelmet láthassunk. Ugyan még mindig nagyon messze a futam legvége, de az első felén túl vagyunk, és úgy tűnik, a kiegyenlítettebb csatával kapcsolatos óhajok meghallgatásra találtak. A címvédő állt ugyan már az első helyen, de többnyire a két Yamaha valamelyike vezetett (hosszú napokig a most ötödik francia Pain).
Az első három nap során készült gyönyörű felvételek után következzen újabb húsz meseszép fotó, amelyek a negyedik és a nyolcadik etap között kerültek Marcelo Maragni memóriakártyájára. Ezen öt versenynap során a mezőny elhagyta Peru déli részének homokos sivatagait, és a sziklás hegyek irányába haladt tovább, fel az Andok murvával borított emelkedőire, sokat húzva a gázt nagy tempóval a kiszáradt folyómedrek igen laza talaján.
Az állás jelenleg a következő:
1. David Casteu (francia), Yamaha
2. Cyrill Despres (francia), KTM – 00:09:26 hátrány
3. Ruben Faria (portugál), KTM – 00:11:16 hátrány
4. Francisco Lopez (chilei), KTM – 00:12:00 hátrány
5. Olivier Pain (francia), Yamaha – 00:17:10 hátrány
6. Ivan Jakes (szlovák), KTM – 00:26:22 hátrány
7. Israel Esquerre (chilei), Honda – 00:27:00 hátrány
8. Jakub Przygonski (lengyel), KTM – 00:31:32 hátrány
9. Stefan Svitko (szlovák), KTM – 00:33:50 hátrány
10. Javier Pizzolito (argentin), Honda – 00:34:55 hátrány
Az első tízben tehát két Yamaha, két Honda és hat KTM, illetve meglepően sok teljesen amatőr versenyző. A különbségek pedig igen csekélyek, ugyanakkor továbbra is szinte naponta változó és nagyon nehéz körülmények, valamint komoly navigációs kihívások várják őket a folytatásban. Tehát bármi lehetséges, érdemes tovább izgulni. Addig is az ígért csodaszép fotók az elmúlt öt nap eseményeiről (valamennyi nagyítható a képre kattintva):
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »