Az angol BBC legalábbis látott már annyi fantáziát a járműben, hogy egy kisfilemt forgassanak róla. Mi már régebben írtunk az érdekes kétkerekűről: először tavaly ősszel, amikor még csak számítógépes kisfilme volt a tervező csapatnak is róla, majd idén nyáron, amikor már a működő, igaz csupán félig kész prototípust mozgás közben is láthattuk. Mivel számos technikai specifikáció (csúcssebesség, hatótáv) említésre került a korábbi cikkekben, ezeket nem is ismételgetem itt és most.
Persze hogy a korábban, és most a kisfilmben is emlegetett műszaki részleteknek mennyi a valóságtartalma, azt most sem tudhatjuk. Ugyan egy korábban felmerült kérdésre (miért nem dől el, amikor leveszem a gyújtást?) választ kaptunk: a Lit C1 két támasztólábat tol a talajra, és csak ez után állítja le giroszkópjait. Két dolog azonban személy szerint engem nagyon zavar.
Egyrészt a folyamatosan változó műszaki paraméterek. Korábban azt olvastuk, hogy a giroszkópok 12 ezres fordulaton működnek, most már 17 ezer hangzik el ugyanerre. Változik a többi szám is – de ezt tudjuk be a jelenidőben zajló fejlesztéseknek és finomhangolásnak. Ami sokkal, de sokkal jobban zavar: mi lehet az oka, hogy menet közben szigorúan csak függőleges helyzetben, vagyis lassan, egyenesen haladva látjuk a gépet. Kezdek erősen kételkedni benne, hogy ez a valami tényleg bedől-e a kanyarba, mint egy motor…
Mindenesetre az árakat tekintve is hallunk új információt a BBC riportjában: 24’000 dollárról indul a forgalmazás, amely a gyártási darabszám felfutásával 12’000-re mérséklődik majd. És most tessék figyelni: Ázsiában is fogják készíteni, ott ötezer zöldhasúba fog kerülni, mert olcsóbb a munkaerő. Ez már jobban hangzik – csak látnánk végre tényleg tempósan, lapra döntve kanyarodni! Onnantól el tudnék kezdeni őszintén hinni benne.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Szerintem egy minimális sebesség fölött nincs szükség a giroszkópra és akkor lehet dönteni.