Malmberg egy tehetséges krosszmotoros volt, aki a fejébe vette, hogy megvalósítja álmai gépét, egy teljesen hazai (vagyis svéd) fejlesztésű, kompromisszumokat nem ismerő motorkerékpár “személyében”. 1997-ben meg is alapította azt a kis manufaktúrát, amely elkezdte gyártani az első Highland motorkerékpárokat.
Sok nehézség merült fel ebben az időszakban, de a lelkes csapat valahogy mindig átverekedte magát ezeken, és életben tartotta az ugyan maréknyi, de annál kitartóbb rajongóval rendelkező márkát. Persze a még napjainkban is a motorpiacot erősen sújtó gazdasági és hitel válság alaposan betett az egyébként sem túlságosan stabil bázissal rendelkező kis cégnek is, ezért új piacot kellett találni az életben maradáshoz.
Malmberg felvette a kapcsolatot egykori sporttársával és cimborájával, az amerikai Chase Bales-el, akivel (és az egykori Husky-vezér Bengt Anderssonnal) megalapították a US Highland amerikai vállalkozást. 2010-ben biztatóan el is indult az építkezés, úgy tűnt minden sínre kerül. Azonban néhány hónappal később egy repülőgép szerencsétlenség során elhunyt a két sporttárs Malmberg és Bales is. Ezzel megpecsételődni látszott a márka sorsa, de csodák-csodája, a süllyesztő helyett befektetők érkeztek, akik látnak fantáziát a márkában, és hajlandóak finanszírozni a gyártást.
Mind az egyhengeres-, mind a híres (hírhedt?) V2-projekt újra indul, immáron amerikai tőkéből finanszírozva. A hírek szerint a teljes típusválaszték újra gyártásba kerül, ami igazán lelkesítő hír a jelenlegi helyzetben. Azt gondolom, hogy a Highland már-már hősi eposzba illő története minden jóérzésű motorost megindít, és a márka igazán méltó arra, hogy mindannyian teljes szívvel drukkoljuk az életben maradásáért, ezzel is tisztelegve az elhunyt alapító és álmodó, Mats Malmberg emlékének. Hajrá Highland!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »