A jogalkotó szerint a szabályváltozásokra a romló baleseti statisztikai adatok miatt van szükség. 2001 és 2010 között 34 százalékkal emelkedett az olyan közúti balesetek száma, amelyekben motorosok is érintettek voltak. A legtöbb motoros baleset oka még mindig a gyorshajtásra, a szabálytalan kanyarodásra és az előzésre vezethető vissza. Az Országos Rendőr-főkapitányság közleményében arra hívja fel a figyelmet, hogy egy motoros, illetve segédmotoros halálozási kockázata átlagosan 18-szor nagyobb, mint egy gépkocsivezetőé, ezért 2012-ben kiemelt figyelmet fordítanak rájuk (vagyis ránk). Itt még meg kell említenünk a hiányos védőfelszerelést és a nem a szabványnak megfelelő sisakot is. (Ami a legfrissebb hírek szerint VV Lorenzo halálos kimenetelű balesetében is igen nagy százalékban felelős lehetett.)
Természetesen a változás nem csak ezeket a kategóriákat érinti, hanem úgy általában megint átírásra kerül a vezetői engedélyhez jutás (kivéve a B kategóriát). Első és legfontosabb változás az életkor. A moped kategória alsó korhatárát 14 évről 16 évre, az A kategóriáét 21 évről 24 évre módosítják. Fontos tudni, hogy a teherautó vezetői képzésre is 21 éves korig kell majd várni, míg a buszvezetői engedélyt csak 24 évesen szerezhetjük meg.
Bán Tibor autós-motoros oktatót kérdeztük a változásokról. Elmondta, hogy már idén is sokat alakítottak a motoros képzésen, hiszen akinek A korlátozott kategóriára megvolt a vezetői engedélye, az eddigi két év helyett egy éven belül teheti le a kedvezményes kategória-bővítést, ezt is csak akkor, ha elmúlt 21 éves. A jövőbeni változásokhoz hozzáfűzte még, hogy az A2 kategória bevezetést is tervezik, ennek részleteit azonban (hivatalos forrásból) még nem ismerik.
A nagymotoros képzésnél, csak 600 köbcentiméter feletti motorokkal (amelyek minimum 40 kilowatt teljesítménnyel kell rendelkezzenek) lehet csak oktatni. Ez kizárja az eddigi szinte összes közkedvelt, könnyen kezelhető- és javítható oktatómotort, vagyis az oktatóknak drágábban fenntartható és nagyobb teljesítményű motorokat kell vásárolniuk.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Nekem 1 éve van A1-em,pont jövőre szerettem volna korlátlant csinálni,igazán adhattak volna ide is kedvezményt…