Akik nem szeretik a matematikát és akik szerint a matematikusok kockafejek, lehet hogy most kicsit átgondolják a a dolgot. Hiszen ennek a tudománynak hála megalkottak egy holttér nélküli, torzításmentes oldalsó tükröt.
A holttér a nagy ellenségünk! Hiszen amúgy is a legtöbb autóvezető a viszonylag kis felületünk miatt észre sem vesz (gondoljunk bele: egy motort szemből akár egy közlekedési tábla szára is teljesen ki tud takarni!), de még a holttér is pont akkora a hagyományos tükrök esetében, mint egy átlagos motoros. Eddig is sok kísérlet volt arra vonatkozóan hogy a holttér kérdést megoldják, viszont ez leginkább a belső tükrökre korlátozódott (panorába tükrök). A külső kiegészítők pedig soha nem nyújtottak teljeskörű megoldást.
A Drexel egyetem matematika professzora Dr. Andrew R. Hicks egy olyan tükröt alkotott meg, amelyben a holttér egészen minimálisra csökken.
Olyan széles látóteret biztosít, mint egy halszem-optika, a torzítás mégis szinte a nullával egyenlő. Hiszen a hagyományos hajlított tükrök esetében a deformált kép is gond, de aki vezetett már Amerikában gyártott autót, az a tükör szövegéből is tudhatja: a tükörben látható tárgyak távolsága is megváltozik. A képen látható, megdöbbentő eredményt több tükör kombinációjából alkotta meg a professzor – amikből a kész tükör esetében semmit sem látunk, csak egy sík felületet. A tudós így magyarázza a találmányát: „úgy képzeld el ezt az egészet, mintha lenne sok-sok diszkógömböd oly módon beállítva, hogy a fényt mindig egy irányba tereljék”.
A jelenlegi amerikai szabályok nem engedik meg egy ilyen fajta tükör használatát, de szerintem szóljuk Dr. Hicks-nek, hogy Európában nincs ilyen szabályozás… hátha!
Cimkék:
Kémfotókon egy új bajor motor képei bukkantak fel. Az S1000RR superbike alapjaira épülő izomgép egyből beindította a gall zsurnaliszták fantáziáját.
Elolvasom »Külföldi lapértesülések szerint az angol gyártó jövő héten leleplezi valamelyik 2013-as modellévi újdonságát. Hogy melyiket? Titok...
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »
Pfff. Soha senki nem venne ilyet, mert beleszarnak, hogy látnak-e. Persze ma is bejöttek a sávomba. És urambocsá, egy nő volt. Rádudáltam, de szart bele. Ő volt a nagyobb.