A sport-túra Z6 Interact és a szupersport Racetec Interact után megérkezett a mindenes sportgumi a német gyártótól: íme az 5 zónás tapadási felülettel rendelkező Sportec M5 Interact. Az új abroncs a gyártó ígérete szerint egyesíteni fog minden olyan jó tulajdonságot, amelyet a motoros az egyik legfontosabb alkatrésztől, a gumitól elvárhat: minden körülmények között – úgy száraz, mint esős felületen – tökéletes tapadást, no meg természetesen az elődjénél hosszabb élettartamot.
Mindezen ígéretek betartása érdekében a futófelület három különböző anyagból készül, amelyeket öt, jól elkülöníthető zónában helyeztek el a mérnökök. Értelemszerű, hogy a középső rész a legkeményebb: így a hosszú, esetleg nagyobb sebeségű menetek – mint egy kiadós autópályázás – nem vezetnek azonnali gumicseréhez, miközben a futófelület oldala még sokat kibírna (magyarul nem lesz “kockás” az abroncs). A közepes bedöntések tartományában – itt használjuk legtöbbet a guminkat közúti “kanyarvadászat” során – az aszfaltra vitt erő nagyobb, de még nem maximális, ugyanakkor itt nyújtja a legtöbb visszajelzést az aktuális tapadásról az abroncs. Amikor pedig elérjük a teljes bedöntés állapotát – remélhetőleg csak pályakörülmények között – már kizárólag a maximális asztfaltra vitt tapadóerő elérése volt a mérnökök célja. Az ígéret szerint minden körülmények között 8%-kal nagyobb erőt közvetít az útra az M5, mint elődje. Természetesen a gumi a Metzelertől már megszokott 0 fokos acélradiál szerkezetre épül.
További érdekesség – bár ez valószínűleg inkább csak amolyan látványelem (amelyet nevezhetünk akár csak szemfényvesztésnek is) – a futófelület oldalán elhelyezett “majrécsík-indikátor”. Természetesen ez nem a hivatalos megnevezés, de talán így írható körül legjobban az újítás. A mérnökök ugyanis 1-től 5-ig beskálázták a futófelület oldalán, hogy milyen bedöntési szöget ért el a motoros, a gyengébbek kedvéért három kis piktogrammal is szemléltették ezt. Először egy egyenesen ülve kanyarodó motorost látunk, a 3-as szám mellett már kicsit kiteszi a térdét, az 5-ösnél pedig teljesen azon fordul el. A skála célja nyilván nem csupán az öncélúság, hanem sokkal inkább annak tudatosítása, mikor melyik szekcióját használtuk a futófelületnek, azaz mennyire aknáztuk ki az 3 különféle komponensben rejlő lehetőséget. No meg azért nyilván lesz, aki szívesen villog vele, ha már az 5-ös szám körül látható az aszfalt lenyomata…
Az új abroncs a szilika nagyobb arányú alkalmazása révén esőben, illetve alacsonyabb hőmérsékleten is jobb tapadást fog nyújtani, mint az M3-as – ígéri a gyártó. Hogy ezt a lehető legtöbb motoros meg is tapasztalhassa, a bevezetéskor a legfontosabb méretekben meg is jelenik a Sportec M5. Az első abroncs 120/701ZR17, míg a hátsó 180/55ZR17, 190/50ZR17 és 190/55ZR17 számozással lesz elérhető 2010 február 1-től – az Egyesült Államokban biztosan. A kisebb naked motorokra szánt 120/60ZR17 és 160/60ZR17 variánsok a tengerentúlon áprilisban érkeznek.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Ha ez is olyan magas karkaszú gumi, mint a mostohatestvére (Pirelli Corsa), akkor az ötöst még el lehet koptatni egy utcai motoron is, de az elefánt csak sportmotorral tüntethető el.
Az elefántot nem tudom, miből csinálják. A Tourance EXP-n nekem még a gumi pereme is legömbölyödött, de a nyomorult kis állat csak vidáman és karcolás nélkül mutatta a forgásirányt!
döntötted be annyiszor, hogy kopjon…
Azért megpróbálnám eltüntetni az elefántot…..
Akkora ökőrség a majrécsikkal előjönni.
1.Közúton a kreszt betartva nem tünteted el a majrécsíkot.
2.Ha már majrécsíkot nézünk azt az első gumin kell.
3.A Tesco,Auchan,stb. parkolóban sokszor látni pár hülyegyereket,akik körbe-körbe mennek aztán dicsekednek a gumi mutogatva a haveroknak ,hogy ők mekkora májerek.
…csak a szokásos motoros “vagánykodás”.
1.Közúton a kreszt betartva nem tünteted el a majrécsíkot.
Nem igaz. Az más kérdés, hogy pár kilométert bele kell tolni a motorba, mire elérsz egy arra alkalamas útszakaszhoz, ahol (közel) legális tempóval ezt megtehesd.
2.Ha már majrécsíkot nézünk azt az első gumin kell.
Igaz. A Conti nekem az FZ6-on peremig lement, a Diablo Strada, meg az Angel messze nem, még hátul sem. A Stradával kipróbáltam, hogy a tüskék nélkül natur lábtartóval döntögetve meddig kopik, de a lábtartó előbb lenn volt, mint a guminak vége lett volna. Egyszerűen ez nem olyan motor. Sportmotor meg nekem nem való.
3.A Tesco,Auchan,stb. parkolóban sokszor látni pár hülyegyereket,akik körbe-körbe mennek aztán dicsekednek a gumi mutogatva a haveroknak ,hogy ők mekkora májerek.
Ne mondd már, hogy kölyökkorodban nem vagánykodtál a haverokkal a Rigán/Babettán/Simon?! Van, aki megragad azon a szinten, hiába van a segge alatt egy 180 lovas gép.
Az igazsághoz persze hozzátartozik, hogy engem is csak addig érdekelt ez a téma, amíg el nem tudtam koptatni a majrécsíkomat. Olyan ez, mint a szűzesség kérdése, egy idő után már nem téma…
Akkor Én fixálódtam a lélektani fejlödés egy alacsonyabb fokán.
Nálam, még mindig téma. Bennem fiziólógiai tüneteket okoz, ha elefántokat látok a gumim szélén vigyorogni! :-)
Tetszik nagyon a gumma, és az összes ilyen gumma. Viszont ezek olyan árfekvésben vannak, hogy nagyon meggondolja egy egyszerű júzer, hogy kell vajon ennyire profi gumi a gépre, amikor a régi hagyományos (1 keverékes) gummával is eljutottam mindenhova…
Nekem legalább is szinte mindig ez a kérdés kattog a fejemben amikor gumi vásárlás előtt állok… Még nem tudtam magam rábeszélni egy drága, és többek által profi, jó gumira. Eddigi gumámmal is nagyon élvezetesen tudok motorozni (számomra), és még ebben is van tartalék…
Sziasztok!
Akkor ha jól értelmezem, akkor ez az M3 utódja lesz?! Nagyn tetszett az a gumi, bár én és a bandikám, de valszeg a kettő kombinációja kevesek voltunk hozzá.
Sima Z6 elég sportosan vol tmotorozható, az újabban haznált Z6 Interact pedig egy álom közúton.
Paracsíkról és elefántokról:
Első-hátsókeréken peremig van koptatva a Z6 interact nálam, és az elefántok is elfogynak róla hamar. Lehet a tourance-re más vastagságú vagy nemtom. Én már a formaleválasztókoptatásnál le szoktam nyalni róla az elefántokat az első parkolóban, és már csak egy árnykép formájában vannak jelen. Aztán az első kanyargós útszakaszon elfogynak általában… …teljesen, bár így télen csak a fülüket csiklandozom.
Miért mondjátok , hogy közúton nem lehet-kell-veszélyes használni peremig a gumit, mikor egy sima helyből megfordulásnál is simán peremig lehet akár használni, és ott olyan messze vagy a csúszáshatártól mint Bugyi Gyulától.