Ízlések és pofonok: négy nagy túraenduro összehasonlítása

Összehasonlító teszt
2016. január 26., kedd - Macko

Egykor aszfaltra is alkalmas terepgép volt a túraenduro, ma már a kalandmotorok egy része csak burkolt utakra való. Íme négy komoly versenyző.

Hirdetés


Cimkék: , , , , , , , , , , , , , , ,


Hozzászólások (10 hozzászólás)

bogenschutze -
Mackó! Sokat dolgozhattál a szezonban, hogy még mostanába is tudsz előhúzni ilyen csodálatos teszteket a fiók mélyéről. Köszönöm! Kawásként, érdekes lehetett volna a Kawasaki versys 1000 a mezőnyben. De azt majd legközelebb..

Macko -
Bogenschutze: Sok motort be kellett volna venni még ide, de sajnos a kis magyar valóságban örülök ennek is, hogy összejött. 🙂

szentpetike -
Én ötödiknek az új Triumph Explorert tettem volna be ebbe a sorba. Kíváncsi lettem volna, hová pozicionálnátok.

Macko -
Szentpetike: simán lehetett volna egy tíz motoros mezőny, és akkor még nem erőltettem meg a fantáziámat. Csak sajnos itt vagyunk Magyarországon. Illetve nem sajnos, de akkor is abból kell főzni, ami van.

Intruder -
Mackó: És ha alacsonyabb ársávban nézelődünk, de arra akarnám használni a motort, amire az 1000-es V-Stromot írtad (pici földutas kirándulás, több aszfalt), akkor melyiket választanád? BMW R1150GS (sima) vagy KTM 950 Adventure? Ja, magasság 202 cm és 105 kg. 🙂

Endre -
Mackó: Nagyon tetszett a cikk! Számomra remekül megfogalmaztad a különbségeket, és remek összefoglalót írtál a végére! Úgy tettél a gépek között határozott és érthető különbséget, hogy közben igazából mindet dicsérted! Semmi negatív kritika! 🙂 A BMW….attól is mehet ennyire, hogy rövidebbre van áttételezve mint az RR-ben ugye? No meg nyomatékosabb kisebb fordulaton. A KTM meg gondolom direkt lett ilyen “szelíd”, mondjuk a márka hagyományaival ez vhol szembe megy. A BMW-nek vhol könnyebb…nekik ott van a GS a KTM párjának, megfér a palettán egy ilyen “dühöngő állat” is 🙂

vilmo -
Az aszfaltenduró számomra értékelhetetlen kategória, szóval bömös meg yami nem nyert. Valami alapszintű terepképesség kell ebbe a műfajba. A KTM alapvetően tetszik de én sem ezt a tipust venném közülük. Sutyuki vállalható lenne de a blokk alá húzott leömlőktől rosszul vagyok. Ha sikerült volna oldalra rakni akkor ugyanezen a mocin lenne 20 centi körüli szabad magasság, az már egész jó. Kevesebb műanyaggal és oldalra tett kipuffal az lehetne egy jó kalandmotor.

vilmo -
Amúgy egy CRF1000-et mikor fogtok megkaparintani? 🙂

Macko -
Intruder: Már nekem a 190 centimhez számottevően kényelmesebb az R1150GS, mint a 950/990 Adventure. A nagy kérdés az aszfalt-földút aránya. Amennyiben ez nem billen el nagyon az off-road irányába (mondjuk 90-10 vagy akár 80-20), akkor egyértelműen BMW. Főleg mert a régi vasak tényleg nagyon strapabíróak, a 950-es megbízhatósága meg erősen kétesélyes: vagy kifogsz egy jót és akkor 100-150 ezerig nagy gondod nincs, vagy rendszeresen otthon is szerelni fogsz, hogy éppen aznap elindulj…

Macko -
Vilmo: még titok, de kedden. Még jövő héten olvashatjátok a tesztet. 😉

Előző bejegyzés

Mint a nagyok: Harley-Davidson Iron 883 teszt

2016. január 16., szombat
Új motor teszt

Következő bejegyzés

Méltó régi nagy híréhez – Honda CRF1000L Africa Twin teszt

2016. február 05., péntek
Új motor teszt

Ezeket olvastad már?

Kell ennél nagyobb? Honda XL750 Transalp teszt

2023. november 14., kedd

A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?

Elolvasom »
Új motor teszt

Az új világrend trónkövetelői? Benelli TRK 702 páros teszt

2023. október 18., szerda

Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!

Elolvasom »
Új motor teszt

125 köbcentivel 1000 kilométeres túra 24 óra alatt

2023. október 15., vasárnap

Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!

Elolvasom »
Videós túrabeszámoló

Győz a Fekete Lovag: Serpentize motoros ruha bemutató

2023. szeptember 24., vasárnap

Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.

Elolvasom »
Ruházat tartósteszt