Négy évvel ezelőtt vált a korábban MSX125 néven reinkarnálódott egykori legendás japán kismotor, a Honda Monkey önálló modellé. (Külön érdekesség, hogy azóta az MSX125 is visszakerült a kínálatba.) Akkor modelltörténetével együtt rendkívül alaposan bemutattuk a kis majmocskát – ezt a tesztet erősen javasoljuk elolvasni, illetve a benne levő videót megnézni. Nem szeretnénk ugyanis ismételni – így az ott leírtakat és elmondottakat nem ismételjük meg. Direkt ezért most nem is Macko, hanem én hoztam el a Monkey-t kipróbálni – és jó sokat sikerült is menni vele. Motoroztam szórakozásból és munkaként is – a tapasztalataimat pedig egy új videóban foglaltuk össze.
A Honda Monkey tehát pontosan az maradt, ami volt: egy műszaki adatai alapján jelentéktelennek tűnő, megjelenésével azonban önmagában boldogsághormonokat termelő, zseniális kis motorka. Amely azonban közel sem csak a stílusról szól: igazi élmény menni is vele! Minden pillanatban bizonyítja, hogy néhány köbcentivel és pár lóerővel is lehet baromi boldogan és önfeledten motorozni. Ide kattintva pedig megtalálod a bemutatott idei mellett a 2023-as modell specifikációját is – lelövöm a poént: újdonságot a fényezések terén fogsz találni.
A blokk teljesítménye és nyomatéka nem változott – belül azonban sok minden igen. A furat, a löket és a lökettérfogat is – a teljesítmény és a nyomaték pedig alacsonyabb fordulatokon érkeznek. A mérnökök tehát dolgoztak vele – az élményfaktora azonban mit sem változott. Simán tudja, amit kell neki!
A hátsó rugóstagon tovább javítottak – bár négy éve sem volt rá panasz. Az egész rendszer tökéletesen teszi a dolgát: élvezetesen és ráadásként teljes kényelemben motorozhatunk vele a gyatra hazai utakon is.
Továbbra is csak egy csatornás maradt az ABS – de elöl legalább van. Ráadásként idénre kapott egy orraesés-gátlót is. A minimumnál tehát valamivel többet hoz – mondhatjuk, hogy amit kell, azt tudja. Egy hátsó blokkolásgátló azért nem ártana rá…
Egy személynek meglepő a kényelem. De ettől a Monkey még egy szimpla városi kismotor stílusdiktátori ruhában. Valójában sokkal jobb a felhasználási területére, mint amit az általános pontozás értékei mutatnak.
Nem olcsó megvenni – főleg a méretéhez képest nem. Onnantól viszont a fenntartása filléres tétel lesz – például egy mai 125-ös robogóhoz képest jobban is megy, és lényegesen kevesebb benzinből oldja ezt meg.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »