Óriási közös vállalkozásba fogtak a legnagyobb japán motorgyártók és a legnagyobb helyi olajipari vállalat. A Gachaco egészen pontosan a Suzuki, a Honda, a Yamaha, a Kawasaki és az Eneos közös gyermeke. Céljuk pedig nem kisebb, minthogy együtt egy óriási lépést tegyenek a jövő felé.
Hiszen azt már látjuk, hogy az elektromos mobilitás igenis jövő. Akár ideális, akár nem, minden abba az irányba mutat, hogy elektromos járműveket fogunk használni. Elektromos motorokat is, csakhogy a kétkerekűek világában pont az alacsony hatótáv a legnagyobb megoldatlan gond. Erre kínál megoldást az öt gyártó közös vállalata.
Az ő megoldásuk a cserélhető akkumulátor. A Gachaco két céllal jött létre. Az egyik, hogy olyan csereállomásokat üzemeltessenek, ahol a motoros a benzin tankolásához mérhetően egyszerűen tudja merülő aksiját töltöttre cserélni és ehhez megfelelő szabványt biztosítani. Másfelől ennek a hálózatnak a szerviz és infrastrukturális hátterét biztosítani. A vállalat létrehozása annyira előrehaladott lépés, hogy az első állomások telepítése már ősszel – novemberben – megkezdődik Tokióban és még néhány frekventált városban. Az igazán izgalmas része utána következik: terjeszkedés. Ázsiában, majd Európában.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »