A Moto2 kategória 2010-es bevezetése után a belépő szintet képviselő 125-ösök maradtak egy egykor oly sikeres világ utolsó hírmondói. A GP versenyzés kétütemű érája a tavalyi szezonnal pedig sajnos véget ért. A kor és a piac követelményeinek, a nagyobb cégek lobbijának köszönhetően egy új kor kezdődik 2012-ben: a négyütemű motorok kora – a GP125-öt váltó Moto3 géposztállyal együtt a motoros GP versenyzés kizárólag ezt a technológiát használja a jövőben. A Dorna és a FIM előírásainak megfelelően több gyártó is próbálkozhat az új kategóriában, amennyiben a szabályban rögzített feltételeknek eleget tud tenni.
A KTM 2003 és 2009 között már szerepelt a legkisebb GP géposztályban, azonban a hitelválság hatására nehéz anyagi helyzetbe került kis gyártó feláldozta ilyen irányú törekvéseit a megtakarítások oltárán. Az osztrák cég anyagi helyzete mára többé-kevésbé stabilizálódott, az új kategória, az új szabályrendszer pedig jó lehetőséget biztosított a visszatérésre. Igaz ugyan, hogy a narancsosok hosszú ideig hezitáltak, mivel a szabályokat sokáig nem véglegesítették a szervezők, végül azonban a KTM mégis csak a nevezés mellett döntött. A gyári csapat mellett a német Kalex Engineering is a KTM negyedliteres erőforrásait használja – a két motort a váz alapján lehet legkönnyebben megkülönböztetni: a gyári csapat térhálós csővázat, a Kalex konstrukciója pedig alu hídvázat használ.
A közelmúltbeli jerezi tesztelésen számos kép és videó készült az osztrák erőforrással szerelt gépekről, az alábbi videóknak hála pedig a gépek hangját is hallhatjuk. Így szól kétszázötven köbcentiméternyi versenytechnika.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
…a karbonruha, de a hang sem kisgyerekes!