Néhány napja láttam először a Ducati 795-ről érkező híreket, akkor nem tulajdonítottam neki nagyobb jelentőséget, csak elírásnak tartottam. A korábbi pletykáknak megfelelően egy kisebb hengerűrtartalmú masina érkezését vártam, de az új gép gyakorlatilag a 796 ázsiai átirata, néhány apróbb-nagyobb különbséggel. A Monster rajongói így megnyugodhatnak, nem esett szégyen a (típus)család becsületén.
Az alapvető katalógusadatok azonosak, azonban azért van néhány különbség. Nyilván a Ducati nem akarja terhelni a potenciális vásárlóközönséget a költségcsökkentés mikéntjével, nehogy másodrangú ducatistának érezzék magukat – azonban így is szembeötlők az eltérő kerekek, a 696-ot idéző hátsó lengőkar, a kónuszos kormányrúd egyszerűbbre cserélése és a mini széltörő műanyag elem hiánya a műszerfalról. További különbség, hogy az ázsiaiak nem kapnak ABS-t, ez a berendezés még kiegészítőként sem rendelhető.
A vételárról egyelőre nincs információnk, bár az európai és az ázsiai modell kereskedelmi árának összevethetősége legalábbis kérdőjeles. A 795 a nagyobb és jelentősebb dél-ázsiai országok számára készült, az ottani kereskedelmi egyezségek nyújtotta vámelőnyök kihasználására, a növekvő piacok kiszolgálására. A célországok: Thaiföld, Kína, Hong Kong, India, Indonézia, Malajzia, Szingapúr, Vietnam és a Fülöp-szigetek. A bemutatón természetesen ott volt Valentino Rossi is.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »