Azt hiszem, a Suzuki modellfrissítését nem kell összehasonlítanunk a konkurencia hasonló tevékenységével, az önmagában is szerény. Míg mások a felfüggesztést, az elektronikát és a vázat javítják, vagy éppen teljesen új motort építenek, addig a hamamatsuiak három év elteltével egy viszonylag szerény csomaggal lepik meg rajongóikat. Persze a 191 lóerős teljesítmény és a 203 kilogrammos menetkész tömeg azért igencsak messze van a lebecsülendőtől.
A modellfrissítés kulcsszavai a tömegcsökkentés és a középtartománybeli nyomaték növelése. Az súlyspórolást számos alkatrész megváltoztatásával érték el: az első féktárcsák fél milliméterrel vékonyabbak, a dugattyúk 11 százalékkal kisebb tömegűek, de a legtöbbet mégiscsak a hagyományos, egy oldali kipufogó alkalmazása nyom a latban. A dugattyúknál maradva el kell mondjuk (ami a motorban levőket illeti), hogy azokat teljesen áttervezték a Suzuki mérnökei. A csapszegek perselyei keskenyebbek, a palást beömlő és kipufogó oldalai aszimmetrikusak lettek. Ezek a sűrítőtér, egész pontosan a szelepek bemélyedéseinek simább felületével, a 4-2-1 kipufogóhoz járó új keverékképzéssel és a 12,8-ról 12,9-re emelt sűrítéssel együtt hozzájárulnak a középtartományban mérhető nagyobb nyomatékhoz a fogyasztás 8 százalékos csökkenése mellett. A teleszkópok változatlanul a Showa nagydugós termékei, azonban a féknyergek újak, a korábbi Tokicók átadták helyüket a monoblokk Brembóknak – a jelenlegi modellt számos kritika érte a kategóriában gyenge fékhatás kapcsán. Összességében a kisebb rugózatlan és menetkész tömeg, a megnövelt középtartománybeli nyomaték elméletileg egy jobban kezelhető, használhatóbb gépet eredményeznek, bár ezek a kifejezések nehezen értelmezhetők egy ekkora teljesítményű motornál.
A részletes információkra, a hivatalos bemutatóra természetesen még várnunk kell, a módosított „Gixxer” az EICMA-n debütál.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
“a 12,8-ról 12,9-re emelt sűrítéssel”
Ehhez ugye min. 98-as kell..
Arra azért kiváncsi lennék hogy a tulajok 98-ast tankolnak e bele vagy megy simán a 95…mert én bizony el tudom képzelni, ha a magyar viszonyokból indulok ki.
A felvetésed nagyrészt a motort 0%előleggel 120havi részletre vevő emberkékre igaz…volt.Merthogy ők ugye eltüntek.
Aki viszont kicsenget 4millát zsebből egy motorra,az nem hiszem,hogy a benyán spórólna(bár biztos van olyan is).
Akkor jól selytettem..én is őrájuk gondoltam elsősorban….hiába az előítélet is jó valamire
Végülis 95-el is megy…csak akkor ugye nem hozza a gyári adatokat.
Erre lenne még egy kérdésem:
Részterhelésen érzékelhető e ez a motorelektronikának vagy csak teljes terhelés esetén jön ki neki hogy nem azt kapja amit vár?
A sűrítési arányból nem következik egyenesen az oktánszámigény.
Azt még egy sor más dolog is befolyásolja. (beszívott levegő-, és hűtőközeghőmérséklet, fordulatszám, stb.)
Éppen ezért azt sem lehet megmondani, hogy milyen terhelés mellett kényszerül a motorvezérlő módosítani pl. az előgyújtást a kopogásos égés megakadályozása végett.
De gondolom azért a kisebb helyre bezsúfolt keverék hőmérséklete nő a nyomás miatt….így egy majd 13-as kompresszióhoz már nem elég a 95…
Alapjáraton kis terhelésen lehet elketyeg vele..