A Triumph is beállt azon gyártók sorába, akik fél-információkkal, kémfotókkal és néhány képpel vetítik előre, mit is láthatunk tőlük a közelgő EICMA-n. A korábban kiszivárogtatott pletykák után megérkezett a hivatalos angol közlemény is, miszerint valóban jönnek az emlegetett modellek, de a részletekre november 8-ig várnunk kell, azok a Triumph standjánál tartott sajtótájékoztatón lesznek publikusak.
Az angolokat különösebben nem érintette a válság, tavaly pedig nagyot gurítottak a Tiger 800 és 800 XC modellek bevezetésével és a Speed Triple megújításával, amelynek stílusát a kisebb Street Triple is megkapta. A következő évben várható frissítésekkel a Triumph palettája igazán figyelemre méltó lesz, főleg ha figyelembe vesszük a cég kis méretét. Kicsinek lenni azonban nem mindig rossz. Míg a négy nagy japán márka a mai napig szenved, eladásaik csökkenek a fejlett világban, a BMW és a Harley értékesítési trendje legalábbis stagnál, addig a néhány a válságot (egyelőre) túlélő kisebb gyártó prosperál. A Triumph az elmúlt időszakban majd 20 százalékkal növelte eladásait az európai piacon, amivel túltesz még a Ducatin és a KTM-en is. Az új modellek ezt a trendet hivatottak tovább erősíteni.
Ahogy az korábban már kiszivárgott, a Tiger nagytestvért kap. A hivatalos információk egyelőre nem túl részletesek, nem lehet tudni, hogy a Tiger Explorer csak a képeken is látható változatban, vagy a kategóriában szokásos módon terepre szánt, megerősített kivitellel együtt fog-e érkezni. Ami biztos, hogy gázvezérlés elektronikus lesz, a motor repertoárjában pedig kikapcsolható ABS és kipörgésgátló is szerepelni fog a több mint 1200-as blokk mellett. Egy ekkora masina terepképességét vizsgálni teljesen felesleges, bármit mondanak is a BMW R-GS hívei. Sokkal inkább érdekes kérdés, hogy ez a csomag elég lesz-e a hamarosan megújuló vizes-boxer ellen.
Magazinunk nevéhez megkérdőjelezhetetlenül jóval inkább illik a következő modell, a legendás élménymotor, a Speed Triple speciális, „R” változata. Akárcsak a kistestvér esetében, az angolok nem holmi „limitált” fényezéssel és sportkipufogó alkalmazásával alkotnak prémiumváltozatot. A jelenleg is élvezetes kanyarvadász potenciálját Öhlins NIX30 teleszkópokkal, TTX36 hátsó rugóstaggal, valamint a gyárinál 1,7 kilogrammal könnyebb PVM kovácsolt alumínium kerekekkel emelik a Triumph mérnökei. Az pedig szinte már csak hab a tortán, hogy a Brembo monoblokk féknyergek működését egy kikapcsolható ABS is segíti. Így kell a vonzót igazán kívánatossá tenni, az már kérdés, hogy ennek ára van.
A fennállásának 110. évfordulóját jövőre ünneplő Triumph felhozatala nem lenne teljes az egyik legnagyobb rajongójuk, és egyben termékeiket akarva-akaratlanul népszerűsítő Steve McQueen előtti tiszteletadás nélkül. A „keményvonalasok” egyik utolsó mentsvára, a Bonneville egy Steve McQueen limitált kiadásban is elérhető lesz. Egy retro stílusú géppel kapcsolatban nincs túl sok értelme olyan technikai átalakításokról beszélni, mint a Speed Triple R esetében, így azok jóval inkább stilisztikaiak. Az összesen 1100 számozott példány a névadó előtti tisztelgésként a színész által az „A nagy szökés” című filmben használt BMW-imitátor Triumph formáját tükrözi.
Sajnos a hivatalos információk többé-kevésbé ennyiben kimerülnek egyelőre, s a korábbi pletykákban szereplő Daytona 675 modellfrissítéséről nem is esik szó. A mindennapi éltünket jelenleg is befolyásoló válság ellenére a két hét múlva esedékes EICMA-ra várható felhozatal azonban igazán érdekes, a Triumph újdonságai is egy érdekes színfoltot jelentenek a közelgő kavalkádban.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Nagyon tetszik.Ezt a retro vonalat nagyon érzik az angolok.
Nem csoda. Azok az évek, amikor ez a forma kialakult, az angol motorgyártás fénykorát jelentették.