Nagyon régen reménykedünk benne, hogy egyszer eljön még a motorozásra alkalmas idő. De hogy ennyire tökéletesen időzítse érkezését a tavaszi időjárás, az valóban a csoda kategóriába tartozik. Tegnap még kellemetlen volt a levegő, március 11-re azonban kisütött a nap, és kellemesen felmelegedett a környezet. Éppen aznap, amikor megnyitotta kapuit a Budapest Motorfesztivál a Hungexpo területén. Mivel hasonlóan kellemes időt jósolnak szombatra és vasárnapra is, aki teheti, ébressze fel kétkerekű kedvencét, és guruljon ki meglátogatni a kiállítást. Képriportunkkal ehhez szeretnénk kedvet teremteni. Következzenek az érdekesebb márkák és látnivalók, természetesen a teljesség igénye nélkül.
A piacvezető márka pozíciójához méltóan a legnagyobb standdal és teljes modellválasztékával központi helyet foglal el a pavilonban. Minden kategória szerelmesei megtalálhatják a hozzájuk közelálló aranyszárnyas motorokat, a standon jelen lévő rengeteg értékesítőtől pedig minden felmerülő kérdésre kaphatnak választ.
A tavaly második legnagyobb darabszámban értékesített márkát kereskedői képviselik. Sajnos a stand mérete nem veheti fel a versenyt a Hondáéval, de a márka fontosabb modelljei mind megtalálhatóak rajta.
A bajor gyárat (a KTM-hez és a Ducatihoz hasonlóan) a Full-Gas képviseli. Szerencsére a kiállítási terület mindegyik márka számára ha nem is fejedelmi, de a fontosabb modellek megtalálhatóak. A BMW területén a legnagyobb érdeklődés (az örökké körültolongott GS-ek mellett) természetesen az új zászlóshajót, a soros hathengeres K1600GT/GTL modelleket övezte. A két hatalmas túramotor ugyan nem volt kiemelve a többi modell közül, de azért mindenki odaférkőzött egy alapos szemrevételezésre.
Az igényesen kiállított olasz paripák között szerencsére megtalálható a Diavel is. Hiába láttunk róla rengeteg fotót és videót, élőben mégis sokkolóan brutális az ördögi motor – senki ne hagyja ki, hogy közelről áttanulmányozza a részleteit!
A zöldek standjának egyik sarkában áll a modern motorgyártás talán legszebb darabja, a W800-as. A többi Kawa mellett érdemes kicsit elidőzni körülötte, és megcsodálni hihetetlenül igényesen kidolgozott részletmegoldásait és összképét!
Talán a második legnagyobb standot építette az olasz-spanyol konszern hazai képviselete. Erre meg is van minden okuk, hiszen a Piaggio, Vespa, Gilera, Aprilia, Moto Guzzi és Derbi márkák mindegyikének szinte teljes kínálatát kihozták, így akit az ő gépeik érdekelnek, egy helyen akár mindegyiken vehet egy gyors üléspróbát.
Az amerikai kultuszgépek képviselete egy kisebb standon állította ki legfontosabb modelljeit. A klasszikus chopperek szerelmeseinek azonban nyilván kötelező a pavilon oldalsó részén megtalálható terület felkeresése.
Az osztrák cég modelljei sem foglalnak el nagy területet, azonban úgy superbike-juk, mind kaland- és off-road motorkerékpárjaik legfontosabb képviselői megtalálhatók. Sok gyártó standján nem lehet az összes modellre felülni, a KTM-nél azonban igen – nem is nagyon volt szabad motorülésük már a nyitónap délelőttjén sem.
Kis standdal, de három szép újdonsággal érkezett az angol márka. Élőben nézhető meg a 2011-es Speed Triple, valamint a Thunderbird Storm és az új 800-as Tiger is.
Az általunk is tesztelt elektromos robogó új értékesítési csapattal vág neki a 2011-es évnek, így egy egész szép kiállítási területtel jelentek meg a Motorfesztiválon. Mi több, motorjaik a szabadtéri területen egy külön részen élesben is kipróbálhatók, így a vállalkozó kedvű látogatók maguk is átélhetik a hangtalan és környezetkímélő motorozás élményét.
A legnagyobb hazai forgalmazók sok esetben a motorkerékpár-forgalmazóknál is tekintélyesebb területen jelennek meg. Természetesen itt nem csak nézelődni, hanem vásárolni is lehet – mindenhol a kiállítás idejére akciósra csökkentett árakon. Így akinek a szezon elején hiányzik valamilyen felszerelése, valószínűleg jól jár, ha felkeresi az Euromotor, a Shox, a Fokt, vagy a többi kiegészítőket árusító kereskedés standjait.
A motorok és ruházati termékek mellett rengeteg egyéb érdekesség is megtalálható. Túrázáshoz szükséges kiegészítők, motorgumik, akkumulátorok, verseny- és oldtimer gépek (utóbbiak külön területen és igen szép számban, így a régi technikák szerelmesei is bőven folyathatják a nyálukat), olajforgalmazók, különleges gépek (pédául trike-ok), ülésátépítő-manufaktúrák, és még rengeteg minden egyéb. A szabadtéri területen vezetéstechnikai képzések népszerűsítik igen fontos szolgáltatásaikat, aki pedig éppen itt és most akarja kivarratni habtestét, a Tattoo-Expo pavilonjaiban akár azt is megteheti.
Egyszóval: motorra fel, irány a Budapest Motorfesztivál!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Szombaton voltam kinn. 10-től zárásig. 5-ös skálán az értékelésem a rendezvényről alább:
*******SZERVEZÉS: 2 pont- Nem volt egy normális plakát, sem egy program sem a neten előre, sem a helyszínen. A hanfgosba néha bekiabálták, mi merre, de nem volt érthető, semmit nem ért. Pár molinó a programokkal, vagy egy-két infopult, ahol lehet kérdezni, pici pénzből nagyot dobott volna.******** Tematika: 3 pont – Kicsit erősnek érzem a borosstandokat, meg a pezsgőfürdőt. A yaht meg repülőgépek szintén nem idevalók. A légpárnás, még azt mondom, érdekes, de annak sincs egy kereke se. Nemhogy kettő. Ennyire nem találtak szponzorokat??? *********** Programok: 2 pont – Erdős Csabi tíz éve változatlan show-ja maradt nekünk a meghirdetett streetfighterverseny helyett. A versenyt utolsó napra sem szedték le a netről, talán még mindíg fent van. Nem átverés ez? Én tudtam előre, hogy nem lesz, mert van bennfentes ismerősöm, és mondta előre. Indok: Kiadák a pályának szolgáló helyet pavilonoknak! Csak gratulálni tudok. Veteránbörze is volt állítólag. Nem találtam meg… ************ Vásár: 2 pont. Ilyen helyre akciók miatt is megy az ember, meg megvenni az ezévi motyót, ami kell. Fékbetétet pl. sehol nem találtam (szuki bandit tömegmotorba). Kesztyűk, ruhák is bolti áron voltak kb. Egy kesztyűt vettem végül 9000-ről 6500-ért, de ezt is én alkudtam, nem akcióban. *********** Ár-érték arány: 2 pont – 2100-ért vettem a jegyet elővételben. Helyszínen 2500Ft. Ez nem sok (eltekintve a fent említett hiányosságoktól), de hogy 500 Ft legyen egy doboz Ászok, az kicsit erős, úgy is, hogy Pesten élek és pesti árakhoz vagyok szokva. Lehetett kapni doboz Borsodit is 650-ért, meg hideg, alighúsos gyros-tálat 1300-ért, cserébe még le is akart húzni a boltos egy kóla árával. Értem, hogy szabad rablás, de ennyire pofátlanul? Rendeztünk már többezerfős motorosrendezvényt többször, de mi kordában tudtuk tartani az árusokat is. ************* Összességében nem vagyok elragadtatva. Haverokkal – akik vidékről utaztak fel – abban egyeztünk meg, hogy jövőre inkább benzinre költjük ennek a napnak az árát…