A Sziklás Hegységben lebonyolított verseny valóban komoly hagyományokkal rendelkezik, hiszen 1916-ban rendezték meg először. A rajtvonal 2’862 méteres tengerszint feletti magasságban helyezkedik el, a befutó pedig mindössze 20 kilométerrel távolabb már 4’300-on van. Mi a hegyi verseny, ha nem ez? Ráadásul a sprintfutam talaja jelenleg is csak mintegy 60 százalékban aszfaltos, a többit jellemzően a környékre jellemző vörös salak és murva teszi ki.
A jó eredményhez tehát nem csupán a motorerő szükséges, hanem annak minél hatékonyabb talajra juttatása is. Így a jó érzékű pilóta és a minél hatékonyabb menetvezérlő elektronika kombinációja a kulcs a győzelemhez. Nos, talán nem véletlenül nyerte meg a motorkerékpárok versenyét 2010-ben Greg Tracy egy Ducati Multistrada nyergében. Az olasz paripa 148 lóerős gyári teljesítménye és négy különböző állásba pozicionálható menetvezérlése, illetve szintén a fedélzetről, megállás nélkül szabályozható elektromos futóműve a győztes pilóta elmondása szerint nagyon sokat segített neki a futam során.
Mivel pedig a Pikes Peaken aratott győzelem valóban nagy jelentőséggel bír a gyár számára, most egy “Pikes Peak Special Edition” kiadással tisztelegnek annak emléke előtt. A motor maga technikailag megegyezik a Ducati Multistrada 1200S kivitellel, optikailag azonban a legendás Ducati Corse fényezés, a fekete kartervédő, néhány karbon kiegészítő és a széria utaslábtartó különbözteti meg attól. A különlegesség gyártási darabszámáról nem találtunk információt (így azt sem tudjuk, Magyarországra érkezhet-e belőle), 2011 májusától azonban biztosan forgalmazni kezdik. Mégpedig Nagy Britanniában 16’750 fontos, azaz mintegy 5,3 millió forintos áron.
Végezetül tekintsük meg mozgóképen is, hogyan zajlik egy ilyen futam:
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Ezekkel a kézvédőkkel mintha dupla tükre lenne! Első ránézésre… Mint az oktatóautókon a kiegészítőtükör 😛
Egyre jobban bejön ez a gép.