Henry Ford alkalmazta először sikerrel a sorozatgyártást, tőle tudjuk, hogy a tömegtermelés a költségcsökkentés leghatékonyabb módja. Számos előnye és hátránya mellett sokaknak nem vonzó ez az alternatíva, még a gyakorlatban megmutatkozó alacsonyabb költségek mellett sem. Az egyedi és kis szériás motoroknak rengeteg bolondja van, sok esetben ez a különcség feltűnési viszketegséggel vagy éppen őrült megalomániával is párosul.
Cikkünk tárgya a brazil Amadeu Ferreira Jr. által készített Cosmos elnevezésű motorkerékpár, helyesebben motorkerékpárok. Ez a furcsa külsejű masina egy Boss-Hoss-hoz méltó 5,7 literes hengerűrtartalmú, 350 lóerős, V8-as Chevrolet aggregátra épül. A 2RWF kétkerekű alapváltozat mellett létezik egy Dodge Tomahawkot idéző négykerekes (4RWF) változat is. Az alapvető különbség mellett nem mellékes, hogy a 2RWF „csak” 420 kilogramm tömegű és olcsóbb is: mindössze 82’000-ért lehet egyhez hozzájutni. A 4RWF esetében a saját tömeg 475 kilogramm, ami alapvetően a kétszer annyi keréknek és az azokhoz kapcsolódó bonyolultabb futóműnek köszönhető – ehhez mérten a vételár mintegy 93’000 dollárra kúszik fel.
Azt hiszem, egy ilyen paripa esetén nincs értelme sem racionalitásról, sem esztétikáról beszélni, hiszen ez minden józan megfontoláson túl van; az ilyen motorok extravaganciája pedig nem értelmezhető a kommersz gépeknél megszokott szempontok szerint.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
A kétkerekűnek egészen vonzó a tengelytávja.
A négykerekessel pedig egy kanyarodást azért villanthattak volna, arra kíváncsi lennék.
Kanyarodni nem tud.
Az külön opció.
Akiknek bejönnek ezek, már nem csak képen nézegetheti:
http://www.hasznaltauto.hu/motor/boss_hoss/boss_hoss_bhc-3-4511890
Annak a kétkerekűnek mi a szösz ér le a földre a jobb oldalon? Lábtartó-é vagy földelés, ha netán bevágna a ménnykű???
A Boss Hoss hogy megközelítette az 5000 kilométert már a 2. tulajdonosánál?
Így ránézésre nincsen fenntartásom a kényelmével és az ergonómiájával kapcsolatban. A könnyed kezelhetőségéről nem is szólva!
Abszolút hosszó távú motorozásra csábít.
Tutira visszatekertek az óráján (legalább 150-200 km-t).
Hát Istenem!
Nem mindenki tölti minden idejét a motorján.
Vagy lehet, hogy hamarább elfogyott az éves benzinkeret?
Úgy vagyok ezekkel a “szörnyűséges monstrumokkal”, mint a zsiráffal: Szép-szép,…….de otthonra nem kéne.