Azóta rebesgetik, hogy a Suzuki lecseréli a közönségimádott 650-es V2-es erőforrását, amióta megjelentek évekkel ezelőtt a Recursion tervei. A turbós, soros kéthengeres blokk terve azóta számos változáson esett át. Hol turbóval, hol anélkül jelent meg. A legbiztosabb külsős tipp az volt, hogy a környezetvédelmi normák szigorításával kivezetik az öregedő, de egyébként zseniális és tartós motort és jön a soros korszak. De ez nem történt meg. Az SV650 és a V-Strom 650 modellekben szolgáló egység egyelőre maradt. De ez nem jelenti azt, hogy a Suzuki letett volna a terveiről és kikukázta az ötletet, aminek számos előnye (is) lehet. Csak a szívünk sír a vékettőért.
A Suzuki nem is akárhogyan venné fel a harcot a sokkal frissebb tervezésű motorokat kínáló konkurenciákkal. Úgy tűnik, hogy a vásárlókat egy nagyon fontos opcionális lehetőséggel térítené el az MT-07, a Z650 vagy a frissen megjelenő Triumph Trident 660 vásárlásától. Az alábbi terveken ugyanis kétféle felépítéssel is megjelenik a soros kéthengeres blokk. Turbóval és turbó nélkül. Ha a vásárló tényleg választhat az ízlésének megfelelőt belőle…
De ez csak találgatás. Ami viszont szépen látszik a Japánból érkező tervrajzokon, hogy a váz hagyományos, cső elemekből épül, a blokk (természetesen) teherviselő elem, a lengővilla pedig szintén egy hagyományos, olcsón gyárható acél egység. A tank pedig úgy tűnik, hogy lecsúszik az ülés alá. A futóműről, a fékekről egyelőre nincs információ.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »