Tavaly tesztelhettünk először Brixton motorkerékpárt. Nem kaptál a szívedhez, ugye, hogy “szegény Onroad.hu, pedig mióta erre vártak”! 🙂 Való igaz, hogy a márkanevet szinte senki nem ismeri. A KSR csoport alig néhány éve a semmiből hozta létre a hangzatos nevű, de hagyományok nélküli brandet azzal a céllal, hogy a klasszikus megjelenésű motorjait jobban el tudja adni. Maga a KSR név ugyanis inkább az olcsó, köztudottan Kínában gyártott kétkerekűekhez kötődött. Ők pedig le akarták rázni ezt a billogot. Nos, az első tesztmotor nem mutatta meg egyértelműen a terveik sikerét. A Glanville 250 X ugyan első pillantásra hozza a “Nekem ez kell” fílinget – de a kipróbálás után azért volt mibe belekötni. 2020-ra viszont a lendület nem tört meg, hanem megérkezett a márka első fél literes paripája, a Crossfire 500.
A Crossfire ráadásul nem is csupán egyetlen típust, hanem egy egész – és komoly tervekkel rendelkező – családot takar. Közös ismertetőjük a formanyelv, amelynek egyik meghatározó eleme a tankon megjelenő, X-et formázó két pozitív él. A valóban látványos elem a Brixton logójára, az iránytűre utal – és bőségesen visszaköszön a Crossfire minden egyes részletén. Minden részlet valóban igényes, átgondolt – és jó ránézni úgy egyben az egész motorra, mint annak nagyjából bármely apró kis szegletére. A fűzött kerekek, a lámpák, a műszeregység, a vezetőülés, a lábtartók, a … – és folytatható a felsorolás jó hosszan. De inkább nézzük meg videónkat, amelyben igyekeztünk mindent elmondani a legújabb és legnagyobb Brixton modellről.
A blokk papíron kimaxolja az A2 kategória lehetőségeit, vérmességét a remek kipufogóhang érzésre pedig még növeli is. Az egész masina kielégítően működik – motorikusan nem nagyon várhatunk tőle többet.
A japán rugózó elemek szépen teszik a dolgukat – bár egy-két ponton lehetne javítani a viselkedésükön. Szerencsére több paraméterük testre szabható, így ezt mindenki a maga igényei szerint meg is tudja tenni.
Elöl “csak” egy tárcsa van, viszont az kimondottan komoly méretű. Az egész fékrendszer remekül teszi a dolgát – nehéz lenne bármibe komolyan belekötni. Egyedül a kipörgésgátló hiányozhat a fedélzetről – de valójában az is csak a katalógusból.
A Crossfire 500 nem túramotor és nem is két személynek készült. Fontos tisztában lenni vele, kiknek való! Akinek a stílus nagyon fontos, nem akar sok cuccal futkosni, de azért egy kimondottan minőségi bringára vágyik, az jó eséllyel nagyon boldogan él majd együtt vele!
Az árcédula elsőre meglepő – de ha végiggondoljuk a műszaki igényességet és a beépített minőségi cuccokat, akkor igazából nem az. El kell felejteni a sztereotípiákat és beleszeretni a gépbe – akkor nem is lesz kérdés!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »