Aprilia: mindent a győzelemért

Pletyka
2010. szeptember 21., kedd - TeeJay

A japánok esedékes fejlesztései késnek, az olasz Aprilia azonban nem bíz semmit a véletlenre. A 2011-es RSV4 technikai frissítést kap.

Hirdetés

Ezt olvastad már?

Több mint motoros tréning

Több mint motoros tréning

Cimkék:


Hozzászólások (4 hozzászólás)

Helmets on -

„A gyári vezérműlánc lecserélhető egy fogaskerekes vezérlésre, így a kisebb toleranciával, precízebben működő szerkezetnek hála a teljes fordulatszám-tartományban az RSV4 3-6 többlet lóerőt kapott.”

 

Hogy van ez? Miért precizebb??

És ha jobb akkor miért nem terjedt el ez a vezérműlánc helyett, és a királytengellyel mi van?


TeeJay -

El lehetne kezdeni az IoE-től, de mindegy…

A lánccal a probléma annak „nyúlása” – és most ne az elhasználódásra gondolj, terhelésváltásra sem reagál „azonnal”. Persze itt mikrosecekről beszélünk, de ez akár pár fokot is jelenthet. A lánc nagyobb felületen súrlódik, ez adja a fenti teljesítménykülönbséget.

Fogaskeréknél is van persze időzítés-eltérés hasonló okból, de messze kisebb, és inkább csak nagyon elhasználódott fogaskerekere jellemző. A RVF/VFR-eken, (kis j. belpiacos) CBR-eken és CB-ken volt fogaskerék vezérlés. Bár elvileg „gondozásmentes”, egy ilyen cseréje (akárcsak a gyártása) drágább és nehezebb is. A lánc ezzel szemben explicit elhasználódik, bár a csere elvileg egyszerűbb még a középen elhelyezetteknél is.

Királytengely? Ebben a méretben, ebben a fordulatszám tartományban és releváns teljesítménnyel? Hm??? (Az RSV4 lepörgi a 14000-et…)

A Ducati szíjhajtású szelepvezérléséről már ne is beszéljünk.

 


Helmets on -

Igen azt tudtam hogy nyúlik, de azt nem hogy terhelésváltásba ez gond meg a surlódása is nagyobb.

Mosmár világos.

 

Szóval akkor a gyártás miatt nem terjedt el…

 

A királytengelyt nem konkrétan erre a motorra értettem hanem amúgy mint lehetőséget.

Nem nagyon van…gondolom nehezebb, helyigényesebb.


Helmets on -

„A Ducati szíjhajtású szelepvezérléséről már ne is beszéljünk.”

 

Miért mi van vele?

 


Előző bejegyzés

Ritka négykerekű motorból

2010. szeptember 20., hétfő
Ritkaság

Következő bejegyzés

Menetrendszerű kémfotó a Triumph-ról

2010. szeptember 21., kedd
Kémfotó

Ezeket olvastad már?

RiderBázis – új helyen, még több motoros élménnyel!

2025. november 17., hétfő

A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.

Elolvasom »
Premier Sisakok

CFMOTO 800 MT Explore az Adventure light újratöltve

2025. november 03., hétfő

Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret

Elolvasom »
Kínai túraenduró

Kell ennél nagyobb? Honda XL750 Transalp teszt

2023. november 14., kedd

A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?

Elolvasom »
Új motor teszt

Az új világrend trónkövetelői? Benelli TRK 702 páros teszt

2023. október 18., szerda

Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!

Elolvasom »
Új motor teszt