Nevével ellentétben ez a spártai jármű nem Görögországból származik, és a legkevésbé sem spártai – már ami a teljesítményt illeti. A világ túlsó felén, Ausztráliában „eszkábálják” össze ezt a különlegességet, amely figyelemre méltó gyorsulást tud bemutatni. Láthattunk már nem egy, a kétkerekűek teljesítményorientált erőforrásaival felszerelt kisautót, a Spartan a legújabb ebben a sorban. Az olasz csúcsmotorból, a Ducati 1198Sből származó V2-es erőforrást egy térhálós csővázba építették be a kengurukergetők. A képet szénszálas karosszéria és 17-es kerekek – igen, négy darab – teszik teljessé. A 170 lóerős erőforrás, valamint a négy kerék jelentette tapadás kevesebb, mint 3 másodperc alatt röpíti a 300 kilogrammos önsúlyú masinát álló helyzetből 100-ra, a csúcssebesség pedig 280 km/h.
Hogy sikeres lesz-e a masina, igazából lényegtelen. A KTM jelentős veszteséget volt kénytelen elkönyvelni a X-bow miatt, a Spartan azonban eleve csak egy 300-as szériában gyártásra kerülő exkluzív luxusjármű – a kis példányszám és a 90.000 ausztrál dolláros (18,3 millió forint!!!) vételár biztossá teszi, hogy még különleges pályanapokon is ritkaság lesz ez a szokatlan öszvér, még akkor is, ha a válság a luxusban élőket nem is érinti olyan mélyen.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »