A motorokon megjelenő aerodinamikai elemek, egészen pontosan a szárnyak jól behatárolható feladatkörrel rendelkeznek. Pontosan ugyan azért kerül fel egy motorkerékpárra, mint bármilyen más járműre: hogy leszorítóerőt hozzanak létre. Ám ameddig a négykerekűek esetén ennek igazán a kanyar közben nő meg a szerepe, addig a motorok esetében más céllal hívták őket életre. Feladatuk, hogy (alapvetően versenykörülmények között) növeljék az első kerék stabilitását és gátolják annak egykerekezésre való hajlamát. Mármint ugye óránkénti 200 kilométeres sebesség felett. Hogy a Piaggio MP3 aktív szárnyas szabadalmi rajzai ennek függvényében 2020 legzseniálisabb trollkodásának számítanak, vagy a jövő olyan kapuját nyitják meg szemeink előtt, amelyre ép ésszel egyelőre nem vagyunk méltóak, azt nem bátorkodnék megmondani.
De itt van. A Piaggio mérnökei olyan szabadalmat védettek le, amely aktív aerodinamikai elemekkel látná el a háromkerekű MP3 robogójukat. És, hogy ennek mi is lenne az értelme?




A leírások szerint a szárnyak pozíciója a vezetési stílustól vagy a járművezető egyéni beállításaitól függően változtatnák a pozíciójukat. De nem csak egyszerre, hanem külön-külön is. Tehát az elv az, hogy az ívbelső szárny felső állásba kerül, ami leszorítóerőt, az ívkülső pedig alsóba, ami felhajtó erőt generál a másik oldalon. Ezzel az elmélet szerint segítenék a kanyarodást. Majd a kanyar kijövetelből visszaállva mindkét szárny egységes állást vesz fel, leszorítóerőt képeznek és megtámogatják a kigyorsítást. Igen, egy ingázásra való, háromkerekű robogón. A képlet megoldása egyébként feltehetőleg az, hogy a technológiát az RSV4-en, valamint a Touno V4 1100-on fogjuk viszont látni.

Cimkék:
Új gyári színekkel dobta fel talán a motorgyártás egyik valaha volt legszebb motorját a Superveloce 800-at az MV Agusta.
Elolvasom »A Honda máris visszahívást írt ki Európában a literes sportmotorjukra, a CBR1000RR-R-re a hajtórudak lehetséges anyaghibája miatt.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »