Van egy nagyon régi adósságunk a kedves olvasók felé. A korábbi gyakorlatunk szerint amikor kimondottan nyúzópróba céljára kaptunk vagy vettünk magunknak egy-egy motoros védőfelszerelést, akkor arról azonnal készítettünk egy bemutató videót. Ezekben az első néhány hét tapasztalatait leírtuk és elmondtuk nektek – azonban a hosszú távú benyomások logikusan még nem hangzottak el. Számos kritikát fogalmaztatok meg ezzel a rendszerrel kapcsolatban – és ezek teljesen jogosak is voltak. Ezt az adósságunkat szeretnénk most rendezni felétek. Következzen a 2019-ig hordott cuccaink hosszú távú tapasztalatainak összegzése, vagyis nem kevesebb, mint hét tartósteszt összefoglalója – ha tetszik, lezárása.
Legkorábban, a 2015-ös szezon elején kezdte meg munkáját a Nolan N40 Full bukósisak. Ennek eredeti bemutatóját itt találod meg. A sisak egy bélés- és egy Pinlock cserével a mai napig tökéletes állapotban van – ami főleg annak fényében nagy szó, amin átesett. Utódja, az N40-5GT még ma is kapható az Euromotor üzletében. Jómagam azonban nem tervezem a cseréjét, napi lóti-futi bukósisakként szolgál tovább.
A 2016-os motoros szezon első felében érkezett az Alpinestars kéz-és lábvédő párosa, a GTS Gore-Tex kesztyű és a Toucan csizma. Őket egyaránt három évnyi szolgálat után le kellett selejtezni – közben azonban munkájukra soha nem volt panasz. A kesztyű bal hüvelykujja kilyukadt a lelkiismeretes irányjelző-használattól, ezzel véget ért vízállósága is. A csizma végzetét szintén egy beázás jelentette, de erről nem ő tehetett: a nem vízálló nadrágon át a szárán keresztül telt meg vízzel, majd napokon át nem tudott rendesen megszáradni. Innentől sajnos erősen korlátozottan viselhetővé vált: nem lehetett civilizált helyen levenni… A kesztyű ma már nincs gyártásban, utódja a Patron Gore-Tex, amely tudásában hasonló – cserébe nem annyira érzékeny a koszolódásra. A Toucan ma is megtalálható a Motostar üzletében – megvallom őszintén, jobb utcai túracsizmát ebben a pillanatban sem tudok javasolni senkinek.
A 2017-es év elején érkezett az Icon Raiden UX komplett ruhája. A különleges anyag vizsgázott hidegben, esőben, kánikulában, több napos túrán és terepezéskor is. Elég jól állta a sarat – néha szó szerint is -, egyszer még aszfalton is sikerült esni benne. Szellőzése vitán felül egészen elképesztőnek bizonyult. Egyetlen igazi hátránya a fekete részek nagyon durva kifakulása lett. Az eséskor enyhén kiszakadt nadrág már nincs meg, de a kabátja megmarad, bár nincs napi használatban. A MotoParsShop.hu webáruházában itt találod meg – bár a termék legjobb tudomásom szerint ma már nincs gyártásban.
Az Icon teljes ruházatával egy időben jött az Adrenaline Pro Touring kabátja és nadrágja. A BobMaster kolléga által azóta is nyúzott cucc szintén állja a sarat. Bár rajta is látszanak a megtett kilométerek, de ár-érték arányában így is kitűnőnek mondható.
Utolsónak a BMW GS Carbon bukósisak és az abba beépített Sena 10R kommunikáció került hozzánk. Róluk ugyan már egy szezonnyi tapasztalat birtokában olvashattatok, mivel azonban az azóta eltelt évben is aktív, napi szolgálatot teljesítettek, ebben az anyagban is visszatértünk rájuk. Az egy évvel ezelőtti tesztben mindkettőnek megtaláljátok a beszerezhetőségét is – jelenleg is létező, aktív és kapható modellek. Mindkettő csak ajánlható!
Napokon belül jön egy új anyagunk azokról a felszerelésekről, amelyek a 2019-es szezonban kerültek hozzánk tartósteszt céljából.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »