Így most ebben a pillanatban egészen hihetetlen, hogy nem egészen egy hete számoltunk be az idén debütáló MotoE World Cup részleteiről. Érdemes elolvasni akkori cikkünket, mert abban az Energica Ego Corsa versenymotorról, az E-Paddock névre keresztelt különleges “boxutcáról” és a bajnokság tervezett lebonyolításáról is részletesen olvashattatok. Aminek fényében különösen durva az akkori hír, hogy 2019. március 14-én hajnalban mindaz, amiről ott írtunk, teljes egészében megsemmisült.
Az Angel Nieto nevét viselő Circuito de Jerez versenypályáján tegnap kezdődött meg a MotoE teljes mezőnyének utolsó nagy és közös tesztje. Mivel ez lesz – vagy lett volna – az első verseny helyszíne is. A nap rendben lezajlott, a legjobb időt a brazil Eric Granado érte el, ideje 1:48.984 volt – ami mellesleg más “csak” jó tíz másodpercre van az aktuálisan élő MotoGP királykategóriás csúcs-időtől. Éjjel 00:15-kor azonban bekövetkezett az elképzelhetetlen katasztrófa.
Az E-Paddockban ugyanis tűz ütött ki. Ennek pontos oka jelenleg még ismeretlen – a vizsgálat zajlik. A lángok ereje azonban bődületes volt. Porig égett a teljes Enel X JuiceRoll töltőrendszer, megsemmisült mind a 18 Energica Ego Corsa versenymotor, de a csapatok teljes felszerelése is. Beleértve a számítógépeket és a versenyzők cuccait. A tűz erejét az MCN videója pár másodpercben is nagyon durván mutatja be:
A katasztrófa után teljes kérdőjel a folytatás. Az olasz cég aligha tud 18 versenygépet versenyre kész állapotban legyártani és átadni mindössze hat hét leforgása alatt. A Dorna hivatalos közleménye alapján mire meglesz a tűz keletkezését firtató vizsgálat eredménye, addigra ők is nyilatkoznak a folytatásról. Remélhetően csak az első verseny marad el – és nem a teljes bajnokság!
FRISS HÍR: a MotoGP hivatalos weboldalán megjelent kommüniké szerint a versenymotorok nem voltak a leégett boxban! A jerezi MotoE verseny elmarad, de a bajnokság nem. További hírek hamarosan.
fotók: MCN
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »