Amikor 1938-ban megnyílt az Ace Café, akkor még tényleg csak egy egyszerű út menti kávézó volt, ahol meg lehetett állni pihenni a nap 24 órájában. Valójában a legendás hely hányatott létezésének kiváló előrejelzője volt az, hogy mindössze két évvel később a háború áldozatává vált, amikor egy arra járó német repülőgép rápottyantott egy bombát a környékre. Az újbóli megnyitásra még kilenc évig kellett várni. Cserébe rendesen kivette a részét az európai motoros kultúra kialakításában.
Ha hasonló intézményt akarunk keresni, akkor legjobban talán úgy lehetne leírni, hogy olyan a motorosoknak az Ace Café, mint a punkoknok a CBGB. Több, mint egy helyszín. Ez egy bölcső, egy szentély. Korunk biker mitológiájának a szerves része. Ha ez nem lett volna, akkor talán nem akkora durranás a Café Racer, hogy manapság a nagy motorgyártó vállalatok egymáson taposva próbálják meglovagolni a stílust és modern formában tálalni azt nekünk.
A nagy korszak és az AC bejárata 1969-ben zárultak le. A kilencvenes évek elején újra nyitotta kapuit a legmotorosabb kávéház. A hangulat kicsit már megváltozott. Ma már nem a lázadó fiatalok, hanem a nosztalgiázók mekkája. Ráadásul lassan franchize szintre lép az üzlet, hiszen már nem csak Ace Café London létezik. Peking, Orlando, Luzern és Barcelona mind büszkélkedhetnek egy saját Ace Café-val. A klasszikus motorok szeretetét, az európai értelemben vett stílusos motoros létet, a pepitamintás atmoszférát viszont a mai napig hamisítatlanul ontja magából. Tanulságos kis anekdota, hogy amikor egy barátom kint járt Londonban és leparkolt az Ace Café elé, akkor gyorsan jelezték is neki, hogy a bejáratnál az oldszkúl motorok laknak. Ő legyen kedves egy kevésbé feltűnő helyet keríteni magának.
A kávéház nyolcvanadik születésnapját stílusosan a silverstone-i versenypályán tartják. Garantáltan jó bulit, öreg motor mérgezést és hamisítatlan café racer felhozatalt fog találni az, aki idén júliusban elmegy megünnepelni a motoros történelem egy szeletét. Ha pedig már ott lesz egy legendás versenypálya és egy rakás veterán gép: egészen biztosan egymásra találnak. Mi pedig innen kívánunk boldog születésnapot a kétkerekű életformák legkockásabbik találkahelyének.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »