Három évvel ezelőtt azzal a reménnyel lépett piacra a Triumph Tiger legnagyobb változata, hogy letaszítsa a trónról a BMW R1200GS-t. Azonban a bajor etalon a következő évben teljesen megújulva olyan magasra tette a lécet, amit a többiek akkor nem hogy átugorni, de megközelíteni sem tudtak. Az angolok azonban nem adták fel: a 2016-os modellévre az Explorer teljesen megújul, hogy új fegyverekkel szálljon harcba. Röviden összefoglalva azt lehet mondani, hogy belepakoltak mindent, ami ma létezik a világon.
Kezdjük azzal, hogy nem egy modellről van már szó, hanem egy egész családról: a 2016-os Explorer hat különböző típusként lesz megvásárolható. Ezek a következők lesznek: XC, XCx, XCa, XR, XRx és XRt. Az XC típusokat hegyezték ki jobban a terepes használatra (itt fűzött kerekek járnak a motorhoz), míg az XR kódjelűek főleg aszfaltos orientáltságúak (könnyűfém ráfokkal). A két “sima” alapváltozat kivételével a többi elektronikus csomagok sokaságával lesz telezsúfolva: félaktív WP futómű, “kanyar-ABS” és menetvezérlő is alapból lesz bennük. De az XC és XR alapváltozatok is teljesen állítható WP rendszeren gördülnek majd.
Mindegyik változatot ugyanaz az 1’215 köbcentiméteres soros háromhengeres erőforrás hajtja majd, mégpedig kardánon keresztül. A pontos adatokat nem tették közzé, de annyit elárultak, hogy az új blokk teljesítménye is nagyobb, nyomatéka pedig az egész fordulatszám-tartományban kövérebb, mint az első generációnál. Új lesz a tengelykapcsoló is, illetve a kipufogórendszer is megújul: a gyár ígérete szerint “nagyon határozott orgánuma” lesz. További újdonság a hegymeneti elindulást segítő visszagurulás-gátló funkció. A vezető 2016-tól immáron öt különféle menetprogram közül választhat az Explorer nyergében.
A fékek terén sem kötöttek kompromisszumot: radiális Brembo első nyergek segítik a megállást, és megjelenik a kínálatban a kanyarban történő intenzív lassítást biztonságossá tevő ABS, amely nem csak akkor avatkozik közbe, ha blokkol a kerék, hanem a dőlésszöget és számos más tényezőt is figyelembe véve alapból csak annyi fékerőt vezérel ki a kerékre, amennyi éppen ott és akkor átvihető a talajra.
Az új Explorerek felszereltsége vélhetően senkiben nem fog kívánnivalót hagyni maga után. A szélvédő elektromosan állítható – de van gyári túraplexi is – és védelme a gyár szerint osztályelső lesz. Nagyon funkció-gazdag fedélzeti számítógép, sebességtartó automatika, ülésfűtés a vezetőnek és az utasnak is, markolatfűtés (nyilván csak az előbbinek), kézvédők, többféle csomagtartó-rendszer, 12 voltos aljzat és külön USB csatlakozó az ülés alatt – ez mind elérhető lesz. Az XCx és az XRx változatok pedig két különleges alacsonyított üléssel is megvásárolhatóak lesznek azon rájdereknek, akik túl apróra cseperedtek a nagy angol bálnák alapváltozataihoz képest.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »