A 7’107 (apálykor 7’111) szigetből álló ország területe 300 ezer négyzetkilométer, lakossága pedig jelenleg közel 100 millió fő. A rengeteg szigetből persze csak mintegy 800 lakott, de az állampolgárok 96 százaléka csupán 11 földdarabon él. Mivel az égövre és a kis alapterületre jellemző módon a lakosság zöme motoros is egyben (szigorúan ide sorolva a robogókat is), élénk kétkerekű-élet zajlik arrafelé. Ezt mi sem jelzi jobban, mint hogy halmozzák az ilyen vonatkozású világrekord kísérleteket – amelyek közül a napokban kettő is bejegyzésre került a Guinness World Records által.
Történetünk főhőse az a háromszáz motoros (szigorúan ide sorolva a robogókat is), akik Tagaytay City-ben április 11-én egyszerre álltak neki hátsó gumijukat füstöltetni. Az eseményt a National Historic Commission of the Philippines (NHCP, vagyis Fülöp-szigeteki Nemzeti Történelmi Bizottság) szervezte, akik komolyan gondolják feladatukat, hiszen a fő organizátor, Jacque Ruby pólóján nemes egyszerűséggel az “Én írom a történelmet” felirat díszelgett. Sajnos arról nem sikerült információt találni, hogy a közös gumifüstölés (amelyet alighanem zaj- és légszennyezés szempontjából is hálásan megköszönt az anyatermészet) mennyi ideig tartott. Az eseményről a Guinness honlapján itt olvashattok.
Amiért pedig a helyi motorosok halmozzák a világrekord bejegyzéseket: mindössze három nappal korábban, április 8-án elhódították Kínától a “legnagyobb oldalkocsis felvonulás” csúcsát. Mégpedig nem kicsit, mert az addigi 317 egyszerre haladó motoros fogattal szemben ők 681-re emelték ezt a számot! A bejegyzés megemlíti, hogy eredetileg 685 jármű vágott neki a vonulásnak, néhányan azonban erőforrás- és gumiproblémák miatt feladni kényszerültek. Talán nem reménytelen, hogy a magyarországi oldalkocsis társadalom egyszer megdöntse ezt, hiszen első nekifutásra már tavaly is 200 fogat vonult a hazai utakon egyszerre.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »