India a világ második legnépesebb országa és motoros piaca is egyben. Elképesztő darabszámok fogynak ott a motorokból – persze teljesen más jellegű kétkerekűek képviselik a volumen-modelleket, mint Európában. Sokat mond a motoros szemléletről, hogy a megadott technikai adatok közül a vásárlóknak a fogyasztás a legfontosabb, csak utána nézik meg, hány lóerős vagy milyen a fékje. Így legjobban a 80-100 köbcentiméteres, szög egyszerű gépek fogynak. Hogy milyen igazából a követelményrendszer Indiában a motorkerékpárokkal kapcsolatban, azt úgy gondolom tökéletesen megértettem, amikor kipróbálhattam egy nálunk nem is létező, “igazi” ottani motort, a Yamaha FZ-S-t. Amelynek legnagyobb riválisa, a Suzuki Gixxer (bitang egy neve van, mi?) most elnyerte az Év Motorja címet.
A 150 köbcentiméter körüli kategória Indiában a fiatalos lelkületű, dinamikus motorozásra vágyó rájderek célfegyvereit foglalja magában. Itt már fontosak az átlagmotorokhoz képest igényes technikai megoldások (tárcsafék legalább elöl, központi hátsó rugóstag, no és persze minél dizájnosabb formaterv) is, a fogyasztás pedig kevésbé központi kérdés – bár ezek a gépek is beérik nagyjából 2,5 literrel száz kilométerenként. Angolul tudóknak igazi ínyencséget kínál a Suzuki Gixxer és a Yamaha FZ-S összehasonlító tesztje, amelyet az Autocar készített. Aki nem érti a nyelvet, az is mindenképpen élvezze ki, hogy a kolléga micsoda lelkesedéssel ejti ki a száján újra meg újra a Gixxer nevet!
A videó alapján a magam részéről nem is csodálkozom, hogy a Bloomberg TV Autocar India hetedik Év Motorja szavazását a Suzuki tavaly év elején bemutatott és tavasz óta forgalmazott, rendkívül sportos bringája, a roppant hangzatos nevén kívül stílusjegyeiben is a nálunk ismert GSX-R modellekre hasonlítani igyekvő Gixxer nyerte. Amely sportosságát tekintve nyilván köszönő viszonyban nincs a nálunk kapható “rokonokkal” – de ez az indiai srácokat nem nagyon zavarja, hogy felhőtlenül élvezzék a vele való motorozást.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »