Alig hogy feleszméltünk az őszi kiállítások égbeszökő műszaki adatai láttán, a KTM valami újabb vadállaton töri a fejét. A hatalmas számokkal játszó 1290 Super Adventure után újabb túrázót készítenek. Azonban nem a túra-endúrót alakították át még sportosabb irányba, sokkal inkább az 1290 Super Duke vonásait fedezhetjük fel az új bringán.
A kiszivárgott fényképeken láthatjuk, hogy az 1290 SMT váza, lengővillája és kipufogója megegyezik a nagy Duke alkatrészeivel. Vélhetően az erőforrás is innen származik – ha ez tényleg így van, akkor bizonyára némileg finomítanak a V2-es blokkon. A Super Duke-ban kereken 180 lóerőt teljesítő fémszívet áthangolják és ezzel jobban hozzáigazítják a túrázáshoz – ezzel veszít ugyan a csúcsteljesítményéből, ám javul a nyomatékrugalmasság, amely nagyban elősegíti a stresszmentes haladást. Nem mintha erőtlen lenne a hatalmas V2-es – már a 990-es változat is vérmesnek bizonyult.
A supermoto jellegű túragéphez természetesen gyári dobozrendszer is elérhető lesz és a sportos naked testvéréhez képest több szélvédelmet kapunk, amely hosszabb távok esetén tovább javítja a vezető és az utas komfortérzetét. Százhatvan lóerő körüli teljesítményével méltó ellenfele lesz a most debütált BMW S1000XR-nek és az új Ducati Multistradának egyaránt. Az álcázó festés ellenére kivehető a formatervből, hogy most is valami kegyetlen gépet készítenek Mattighofenben.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »