Mivel a Serpentize márkát bemutató videónk alatt többen jeleztétek kommentben, hogy szívesen néznétek meg a kevlárbetétes protektoros farmer tesztjét, valamint szép számmal jött szavazat a bőrdzsekire is, így én lettem a szerencsés próbababa. Nemrég ugyanis az idomos-nagyplexis túramotorjaim után után vettem egy Brixton Rayburn 125 motort, aminek az időjárás elleni védelme zéró. Nálam tehát szükségessé vált a sokat nyúzott protektoringemnél sokkal jobb védelmet adó stílusos fekete bőrdzseki beszerzése. A motoros nadrágok területén pedig volt már több sikertelen próbálkozásom, mivel azonban a Serpentize márka tulajdonosa és megálmodója, Kürti Peti bizton állította, hogy az ő modellje jó lesz, így a protektoros farmernek is adtam egy esélyt. Természetesen feketében. Mindehhez jött a formatervben és stílusban passzoló magas szárú matt fekete motoros cipő. Épp időben, mert eddig vagy csizmában, vagy utcai lábbeliben ültem fel a motorokra, kellett tehát végre egy átmeneti darab. A nyári bőrkesztyűt pedig már muszáj volt beszerezni, hogy teljes legyen a szett. Így összeállt a tavasztól őszig hordható, többféle stílusú motorhoz passzoló, teljesen fekete Serpentize motoros ruházat.
A Rayburn megvételéről szóló videó végén tettem egy kissé elhamarkodott vállalást. Eszerint az új 125-ös, lengőnyerges motorommal 24 óra alatt lemotorozok legalább ezer kilométert. Bele is vágtam (egy következő videóban fogok beszámolni az útról), és a szélsőséges körülmények, tehát majd 24 óra egy motoros öltözetben, nappali kánikulában és hegyek közti hajnali hidegben egyaránt, remek alkalmat nyújtottak arra, hogy a Serpentize szettel alaposabban összemelegedjek. Az út túlnyomó részén szó szerint. Az első tapasztalatok azt igazolták, hogy ezek a ruhák nem csak nagyon jól néznek ki, de kényelmesek is. A dzsekin, kesztyűn, sőt, még a cipőn is található perforált részek miatt a bőven harminc fok feletti hőmérséklet is elviselhető volt. A nadrág kialakításának köszönhetően pedig kifejezetten jó volt ücsörögni – bár néha már csak kuporogni – a lengőnyeregben. A Serpentize ruhák számtalan jó tulajdonsága közül az egyik legfontosabb a SAS-Tech puha (de ütésre keményedő) protektorok állíthatósága. A kabátban a könyök és a vállprotektor is állítható, így teljesen magamra tudtam szabni. Mivel a farmernél is széles tartományban van állítási lehetőség, így még az én hosszú lábaimon és rendesen állt a nadrág, motorra felülés után is. A videóban részletesen bemutatom a ruhákat kívülről és belülről is, valamint szintén megosztom veletek az intenzív viselés tapasztalatait.

Ezt olvastad már?
Cimkék:
Egykoron a Yugotours szervezte a Jugoszláv társasutakat. Mi most magunknak szerveztünk egy motoros túrát a Balkán irányába.
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »