Egészen friss a hír, de semmilyen dráma nincs benne. Még visszahívásnak sem lehet nevezni, inkább elővigyázatosságnak. A megrendelők által nagyon várt legújabb generációs bajor superbike, a BMW S 1000 RR átadásait ugyanis a gyártó világszerte leállította, és kis türelmet kért az érintett vásárlóktól. Az oka egészen egyszerű: a mart fékkarok csapját szeretnék kicserélni, mielőtt a bivalyerős gépek a végfelhasználókhoz kerülnek. Azt ígérik, néhány héten belül orvosolják a hibát és mindenki hozzájut az áhított kétkerekű erőműhöz.

Az S 1000 RR prototípusként 2008-ban, az utcákon pedig 2010-ben jelent meg először. Sokan fanyalogva és előítéletekkel fogadták, de akkor a korát messze megelőző technikai innovációinak köszönhetően igen hamar vált világszerte népszerűvé. Ennek egyik oka a tizenhárom éve kiemelkedően erősnek számító (193 lóerős) blokkja, a másik pedig az akkor egyedülállónak számítóan fejlett vezetéstámogató elektronikája volt.
A versenytársak közben persze mindenben igyekeztek a BMW által mutatott utat követni – de a bajor superbike is évről évre fejlődött. Legújabb, 2023-as generációjának innovációiról itt olvashatsz – nem csoda hát, ha sokan várják az átvételét! A fékkarok csapjának cseréje inkább dicséretes, mint elítélendő, hiszen egy 206,5 lóerős motor megállítását nem lehet félvállról venni!

Természetesen a már legyártott motorokon előre elvégzik a módosítást, így akik most rendelik meg a szörnyeteget, azokat nem is érinti a dolog. Amennyiben éppen konfigurálnál magadnak egyet, azt ide kattintva teheted meg. Jó szórakozást – aztán meg motorozást!

Cimkék:
Két új Harley-Davidson debütál a napokban, mégpedig két szokatlanul apró vas. Az X350 és az X500 nem véletlenül lehet ismerős...
Elolvasom »Íme összesen egy tucat reklámfilm, amelyekkel a motorgyárak marketingesei örökérvényűt alkottak. Megéri megnézni őket, hidd el!
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »